Асоциацията на езиковите центрове поиска от премиера да бъдат равнопоставени с другите бизнеси в страната, за да могат да осъществяват дейността си при спазване на всички мерки срещу коронавируса. В Отворено писмо те отбелязват:
Уважаеми г-н Министър-председател,
Ние сме браншова организация, защитаваща правата и интересите на езиковите школи, изпитните центрове и други образователни институции извън сферата на училищното, предучилищното и професионалното образование.
Обръщаме се към Вас, тъй като считаме за наложително и спешно да обсъдим изключително тревожната ситуация в сферата на неформалното образование. В продължение на един месец проведохме неколкократни срещи и разговори, контактувахме и с писма с министъра на здравеопазването проф. д-р Ангелов и министъра на образованието и науката Красимир Вълчев в опит да получим равнопоставено отношение, каквото получават редица други бизнеси в условията на пандемия, и възможност да извършваме нашата дейност, при спазване на стриктни противоепидемични мерки.
Повярвахме, че сме срещнали разбиране, дори подкрепа, защото изложихме и защитихме прилаганите при нас противоепидемични мерки, каквито няма нито в държавните училища, нито в залите, нито в ресторантите – отстояние, маски , малки групи, децата не се смесват извън класната стая. И двамата министри заявиха, че нашите мерки са адекватни, а нашата роля – общественополезна.
В потвърждение на това, в интервюто си от 10.11.2020 г. пред Нова телевизия, министърът на здравеопазването проф. д-р Ангелов, в коментар на новите ограничителни мерки, обяви: „В образователните институции с надграждащо обучение работата ще продължи, но само ако децата носят маски и са на 1,5 метра разстояние.“ За съжаление нищо подобно не се случи.
Ресторантите работят, тренировките вървят, семинарите вървят, само езиковите центрове - не!
Разбираме тежката епидемиологична обстановка, но какви може да са доводите, които едновременно позволяват на всички бизнеси да работят в рамките, които пожелаха, а само на нас – да останем затворени?
Молим за отговор от името на хилядите служители, родители, деца, чиито интереси защитаваме - защо същите тези деца могат да ходят на тренировка, но не и на английски? Защо могат да ходят на занималня в училище в смесени многобройни групи, където седят с часове, но не могат да се готвят за международни изпити в безопасна среда, на отстояние, в маломерни групи, на времеви интервали от по час и малко? Защо можем да ходим на семинар с 30 колеги, но не на обучение по ключови компетенции с 8 колеги?
Уважаеми г-н Министър-председател, обръщаме се към Вас с призив за помощ към нашия бизнес, който по всеобщо признание носи огромни ползи в стратегически план на десетки хиляди български деца и младежи всяка година. Разчитаме на бързата Ви и своевременна реакция.