Косопадът, макар и да не е животозастрашаваща патология, би могъл да е причина за разстройство с неблагоприятни и дори опустошителни психологически ефекти, включително ниско самочувствие, ниска увереност и отрицателно влияние върху социалните взаимодействия. 52% от жените и 28% от мъжете съобщават за силно влошаване на качеството си на живот в резултат на загубата на коса.
За съжаление, лечението на алопеция до голяма степен е ограничено от липсата на терапии, които предизвикват и поддържат ремисия на заболяването.
Aндрогенетичната алопеция (AGA) е най-честата форма на косопад, засягаща до 50% от възрастните мъже и 40% от възрастните жени. Настоящите, одобрени от FDA (Американската Агенция за Лекарствата), възможности за лечение на косопад са ограничени до локален Миноксидил (за мъже и жени), орален Финастерид (само за мъже) и ниско ниво на светлинна терапия (мъже и жени). За съжаление, всички терапии са ограничени от тяхната непълна ефикасност и риск от рецидив след прекратяване. Наред с това, приема на медикаментите е свързан със сериозен профил от странични ефекти. По-инвазивните процедури за възстановяване на косата включват - операция за трансплантация на коса или инжекции с богата на тромбоцити плазма, които са скъпи, отнемат много време, изискват множество сесии на лечение и могат да бъдат доста травматични.
Като се има предвид отрицателното психосоциално въздействие на косопада, пациентите, които не виждат значително възстановяване на косата с конвенционални терапии, често се обръщат към алтернативни подходи. Въпреки че на пазара има много и различни възможности за лечение на алопеция, само една е подкрепена от сериозни научни доказателства, чрез достатъчно на брой рандомизирани, плацебо –контролирани клинични проучвания с хора.
Viviscal - клинично доказана алтернатива без лекарства
Още през 2013 г. хранителната добавка Viviscal, класифицирана като нутри-козметика, беше представена като важен научен пробив на „7-ми Световен Конгрес за Изследване на Косата“ в Единбург, Шотландия. Конгресът обобщава най-значимите изследвания насочени към косата от целия свят. Това е най-важната конференция за тези, които имат интерес към здравето на косата, включително лекари специалисти, дерматолози, хирурзи и други учени от академичните среди и индустрията. Днес Viviscal е най-продаваната марка хранителни добавки в света за лечение на обратимо изтъняваща коса и косопад, както за мъже, така и за жени. Viviscal получи признание като клинично-доказана стратегия за красота и здраве, препоръчвана от най-добрите дерматолози, пластични хирурзи, стилисти, модели и известни личности по целия свят. Формулата е ярък представител на така наречения „златен стандарт“ в индустрията. Подобно на лекарствата с рецепта, доказателствата за ефективност и безопасност са установени съгласно „добрите клинични практики“, а именно чрез двойно-слепи, плацебо-контролирани, рандомизирани, мултицентрови, клинични проучвания с хора. Добавките Вивискал са предмет на над 25 години научни разработки, проведени са 12 клинични изследвания, 10 от които публикувани.
Снимка на субекти от клинично изследване на Вивискал. В ляво : Начало на периода. В дясно: След 90 дни прием. 3-месечно проучване сред 60 жени. Glynis Ablon MD. Публикувано в Dermatology Research and Practive Journal, 2015.
С какво е различна формулата Viviscal?
Логично възниква въпроса – с какво тази формула е различна от стотиците продукти срещу косопад предлагани на пазара и защо тя работи. Основната активна съставка на Viviscal е комплекс от морски протеини, включващ компоненти на извънклетъчната матрица от хрущял на акула и морски мекотели, защитен от множество патенти под името AminoMar C™. Това революционно съединение може да бъде намерено единствено в хранителните добавки Viviscal. Създадена преди повече от четвърт век, тази съставка и до днес остава, вероятно, едно от най-значимите научни открития в борбата с загубата на коса. Именно AminoMar C™ е основна причина Вивискал да показва повече и по-впечатляващи резултати в клинични изследвания от всяка друга тествана съставка (хранителна добавка или лекарство). Подобно на други големи медицински открития, като Пеницилина открит от Флеминг и рентгеновите лъчи от Вилхелм Рьонтген, AminoMar C™ е синтезиран съвсем случайно. През 80-те години на миналия век, скандинавски професор, начело на екип от изследователи изучават Инуитите. Учените откриват, че въпреки суровите условия на живот и силно ограничената им диета, без свежи плодове и зеленчуци, хората от тази затворена общност имат прекрасна коса и кожа. Оказва се, че този феномен е резултат от специфичния им начин на хранене - богат на дълбоководни морски протеини.
Професорът успява да изолира ключовите протеинови молекули от диетата на Инуитите. И точно от тези молекули е създаден революционния комплекс AminoMar®.
Смята се, че морският пептиден комплекс във Viviscal подобрява разпространението на дермалните папилни клетки и повишава нивата на алкална фосфатаза, индикатор за анагенната фаза от цикъла на растеж на косата. Както е обобщено в неотдавнашен преглед, осем клинични и седем кохортни проучвания демонстрират способността на морските протеини, липидите и гликозаминогликаните да насърчават растежа на крайните и велусните косми, да увеличават диаметъра на косъма и да намалят косопада. В рамките на Viviscal, AminoMar C™ се комбинира и с няколко други научно-валидирани съставки, като екстракт от хвощ, който съдържа естествен силициев диоксид. Освен това, формулата е подсилена с витамин С, желязо, ниацин, цинк и биотин.
Козметичните серии Viviscal
Докато оралните добавки за коса на марката имат статут наподобяващ култ, козметичните програми заслужават не по-малко внимание. Сериите за уплътняване на косата Viviscal са формулирани с друг ексклузивен за марката патентован комплекс - Ana:Tel ™, включващ клинично тествани съставки, получени от естествени източници, като грахови кълнове и гроздови семена, в комбинация с биотин, колаген и кератин. Продуктовата гама, включваща шампоан, балсам и еликсир, не съдържа SLS, SLES, парабени или изкуствени оцветители. Подобно на хранителните добавки, козметичните продукти се радват на изключително потребителско доверие, в резултат на което и оглавяват списъка на бестселърите за продуктите за красота на Amazon
За компанията
Днес Viviscal Limited e собственост на американският конгломерат Church & Dwight Co., Inc. Чрез посредничеството на инвестиционната банка Мишел Дайенс, Church & Dwight придоби брандът през 2017 г. от британската компания Lifes2good, Inc., за цена от 160 млн. долара. Официален представите на Viviscal за България е компанията Трипинг ЕООД.
За повече информация посетете сайта на марката :