БСП с притеснения, че нивото на образование се разминава по всички критерии. Държавата не могла да осигури равен достъп на децата в България до качествено образование
Доброволците от парламентарната група на "БСП за България" са над 30. Те изпълняват ангажиментите си в дните, когато не заседава парламента, но някои депутати продължават и в пленарни дни и след работно време да вършат това.
Помагат в болници в цялата страна, в лаборатории, в РЗИ - кой където може, а депутатите-педагози официално са регистрирани в платформа за заместващи учители по училищата.
Разяснението направи пред БНТ заместник-председателят на БСП Ирена Анастасова по повод текущата доброволческа инициатива на народните представители от левицата.
Тя коментира поредния отказ на премиера Борисов да бъде изслушан в парламента така: "Не е ли логично министър-председателят в една парламентарна република да дойде в парламента и да отговори на въпросите на народните представители? Да обясни на българските граждани за закупените ковид ваксини и да отговори - защо управляващите отказаха да гласуват нашето предложение изрично да се посочи, че ваксините ще са безплатни и доброволни. Предложихме това да бъде прикрепено към решението за закупуването на ваксините, защото не им вярваме - и с право.
Премиерът обещава едно, но се случва съвсем друго. Обещаваше се, че нямаше да се затваря държавата, но се затвори. Даже днес, министър-председателят казва, че на 21 декември ще се отваря всичко, но само 3 часа по-късно на брифинг неговия здравен министър го опровергава. Как да им вярваме?".
Народният представител от левицата коментира и състоянието на образователна система като според нея учебните занятия трябва да продължат присъствено. По нейните думи, през пролетта, макар че системата се е справила организационно, не е могла да осигури равен достъп на децата в България до качествено образование, включително и заради липса на устройства.
"През летните месеци Министерството на образованието не предприе необходимите мерки, за да може сега нещата да са по-добре. Дори и в момента Министерството на образованието няма реален поглед какво се случва в страната. До момента няма нито един анализ за втория срок на миналата учебна година - къде са били пропуските, какви умения не са придобили децата и какви знания им липсват. Всичко беше оставено в ръцете на отделните директори на училища и в ръцете на отделните учители. В момента те крепят системата. Много съм притеснена, че в момента нивото и качеството на образованието, не просто в различните региони, а в едни и същи училища, е много различно", каза още Ирена Анастасова.