Много е възможно да започнат масови фалити на български авиокомпании. Това предупреди Светослав Станулов председател на УС на Асоциацията на българските авиационни компании по БНР. Авиокомпаниите бедстват и имат сериозна нужда от допълнителна подкрепа, като шансът за спасение е във финансови грантове за част от изгубените приходи.
За българските авиокомпании приходите от редовни полети са намалели с около 65 на сто. „Чартърните превозвачи обаче са със съкрушително намалени приходи. На годишна база може би с 85-90%“, обясни Светослав Станулов. „Чартърните превозвачи в България нямат никакви полети в последните 4-5 месеца. Нула.“
Това не позволява на компаниите да покриват постоянните си разходи. Използвани са вече всички финансови резерви. Авиокомпаниите имат допълнителни специфични разходи, които няма как да бъдат спестени, подчерта Станулов.
В българските авиокомпании са заети около 4000 – 4500 души. Малко са съкратените, защото става дума за висококвалифициран персонал.
Големите разходи са свързани с поддържането на машините в летателна годност. Авиокомпаниите плащат за паркинг, за техническо обслужване, което макар и по-малко, когато самолетите са на земята, е задължително. Освен това плащат 40% от работната заплата по мярката 60/40 плюс разходи за тренировка на персонала, допълни Станулов.