НОВИНИ


Борис Бонев: София се ръководи от човек без визия. Ако й е толкова трудно на Фандъкова, да подаде оставка

19 5667 10.12.2020
Борис Бонев: София се ръководи от човек без визия. Ако й е толкова трудно на Фандъкова, да подаде оставка
Борис Бонев

Стратегии за справяне с мръсния въздух в София - колкото искате. Но е все тая колко стратегии предлагаш и пишеш, ако не ги изпълняваш, когато дойде моментът за това. Основният проблем е, че тези мерки искат много голяма доза политическа смелост. Такава липсва.


Това посочи пред bTV независимият общински съветник от "Спаси София" Борис Бонев.

По думите му има адекватни предложения, сред които тежки забрани за горене на въглища и кабели, горене на нафта и санкции за стари автомобили. Подмяната на печки обаче е мярка, която не работи.

 

"80 милиона бяха подарени на България. На третата година от одобрението на този проект само 5000 души са одобрени за подмяна на печки, а тя дори още не е започнала. Причината - липса на организация, воля…", посочи още Бонев.

 

По думите му има редица авторитетни източници, в чиито анализи се посочва пряката връзка между усложненията при COVID-19, смъртността и мръсния въздух. Според статистиката 900 души умират годишно в София заради опасни нива на фини прахови частици.

 

"Ако общината си вършеше работата, това ли щеше да е статистиката на СЗО?", попита Бонев.

 

"Всички тези мерки изискват политическа смелост. Градът ни се ръководи от човек без визия и смелост, за да реализира дори малките цели, които си е поставил.


Вашата партия от десетилетия управлява еднолично. В София - от 15. Оправданието е, че съм млад и нещата не стават са магическа пръчка. Ако на четвъртия мандат няма промяна, вие показвате, че сте неспособни… Ако и е толкова трудно на Фандъкова, да си подаде оставката. Не само "мрън мрън" и обещния, които не спазва", коментира още Борис Бонев.

 

"Спаси София" внесе и жалба до Агенцията за държавна финансова инкпеция заради спорен ремонт на общежитие в столичния кв. "Дружба". Става дума за суми, които са в пъти по-високи от пазарните.

 

“Говорим за от 3 до 10 пъти разлика в цената. Този данък “Наши хора” струва колкото четири нови автобуса, които можехме да купим”, смята Бонев.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама