Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) налага на Международен панаир Пловдив АД имуществена санкция в размер на 66 876 лв. Глобата е за неизпълнение на задължения, свързани с подаването на уведомление за концентрация.
С решение от 08.10.2009 г. КЗК образува производство по самосезиране за евентуално извършено нарушение от страна на Международен панаир Пловдив АД при придобиване на 100% от капитала на Евроком България ЕООД.
Направеният пазарен анализ показва, че тази промяна на собствеността не е оказала негативно влияние върху конкурентната среда на пазара на телевизионно съдържание в страната.
Съгласно Закона за защита на конкуренцията предприятията са длъжни да уведомят Комисията за намерението си да осъществят концентрация, когато общият оборот за предходната финансова година на участниците в концентрацията на територията на страната надхвърля 15 млн. лв.
При оценяване на сделката се установи, че общият оборот на дружествата надхвърля прага, предвиден в закона.
Неспазването на задължението за нотификация е сериозно нарушение на правилата на конкуренция.
Едва след оценката на дадена сделка Комисията може да стигне до извода дали тя е в състояние да доведе до антиконкурентен ефект на съответния пазар или не.