НОВИНИ


Официално: Подпочвени води са основна причина за аварията в метрото

26 3736 27.01.2021
Официално: Подпочвени води са основна причина за аварията в метрото
БГНЕС

Подпочвените води са една от основните причини за аварията в новия лъч на столичното метро. Не е ясно обаче кога проблемът ще бъде отстранен и третата линия ще бъде пусната отново в експлоатация.


“Основната причина е, че в този период на дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск, хидроизолацията се е повдигнала, натиснала е бетона и затова се е повдигнал релсовият път”, посочи пред журналисти инж. Стоян Братоев, директор на столичния “Метрополитен”. 


Той обясни още, че започват сондажи, чиято цел е да успокоят водния натиск. Допълнително напрежение е имало и заради леща с плаващ пясък, което е увеличило натиска и е повдигнало релсата в участъка между станциите “Театрална” и “Хаджи Димитър”.


"По време на строежа имаме правени сондажи през 100 метра, а въпросната зона попада именно между два такива сондажа. Сондажите са с дълбочина от 19 метра, а сега, при новите проби, вода е излязла още на 6 метра", обясни Братоев. 


ФрогНюз припомня, че общинският съветник Калоян Паргов, който е и зам.-председател на транспортната комисия към СО посочи, че и около “Патриарх Евтимий” има сериозно количество подпочвени води. Не изключи обаче в изграждането на участъка да е вложено повече старание. 


Аварията в участъка от новата линия на метрото стана месеци след откриването му и дни след проливните дъждове в София. Изпълнител на пропадналия участък е “Трейс груп”.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама