„При нас, както винаги, каруцата е поставена пред коня. Ние нямаме закон, който да урежда различните видове извънредни положения“, уточни Киров. По думите му, при тази липса на нормативна основа парламентът може на някакво основание да въведе извънредно положение. Това заяви бившият конституционен съдия и преподавател Пламен Киров.
Можем да имаме сериозни претенции за начина, по който се създава законодателството в пандемична обстановка от гледна точка на стандартите на законодателния процес, посочи той пред БНР.
Дори студентите по право не разбират как в един закон, създаден да действа по време на извънредно положение в началото на пандемичната криза, са смесени извънредното положение и извънредната епидемична обстановка, посочи юристът.
Военното положение е уредено в Закона за отбраната и въоръжените сили, но то е само вид извънредно положение, изтъкна Пламен Киров и припомни, че парламентът първо обяви извънредно положение, а след това прие закон за извънредното положение.
Относно призива за повече юристи в листите за предстоящите парламентарни избори и качеството на законодателния процес в сегашния парламент Пламен Киров коментира:„Безспорно това, което се демонстрира, особено в края на мандата на 44-тото Народно събрание, не може да бъде определено като добра законодателна практика. За съжаление.“