АКТУАЛНО


Слави Трифонов: ”Барометър” не е социологическа, а тролска агенция

22 8596 17.02.2021
Слави Трифонов: ”Барометър” не е социологическа, а тролска агенция
Слави Трифонов

Новинарският екип на bTV отново е тиражирал прогнозни предизборни данни на нещото, което се казва „Барометър България“ и което лъже, че е социологическа агенция. „Барометър България“ не е социологическа агенция, а е тролска организация, която пропагандира предимно в полза на една партия. На ВМРО.


Даже не знам дали може да се нарече организация, защото според разследване на „Свободна Европа“ зад нея официално стои един единствен човек, някой си Николай Николов, който има обща фирма с общински съветник от ВМРО.

 

Новинарите в bTV, които имат претенциите да са професионалисти, би трябвало много добре да знаят за какво става въпрос. Новинарският екип на bTV разполага с мощен финансов и кадрови ресурс и затова съм изненадан, че той продължава да тиражира фалшиви данни, подадени от тролове. В началото на декември новините на БНТ също се издъниха и разпространиха данни на нещото, наречено „Барометър България“.


Във времето това са правили и от Nova, и от телевизия „Европа“. Вчерашните „социологически данни“ обаче бяха разпространени само в няколко маргинални сайта като skandal.bg, vihrogon.bg, в сайта на bTV и разбира се – „горещо в ПИК“. Дали в bTV се гордеят да са в тази редичка?


Сега, специално за bTV, ще припомня каква уникална социология прави нещото „Барометър България“. Тези данни съм ги цитирал в моето предаване по „7/8 Ти Ви“ още през 2019 г. Седмица преди местните избори нещото „Барометър България“ твърдеше, че на балотаж в София ще отидат Йорданка Фандъкова от ГЕРБ и Ангел Джамбазки от ВМРО, който на първи тур щял да получи 19,4%. Хубаво, но Джамбазки получи 3.9% и завърши пети. Нерде балотаж, нерде пети?


Пред „Свободна Европа“ единственият човек, който стои зад „Барометър България“, казва следното: „Ако се чудите как попадат данните ни на определени места – изпращаме прессъобщение и ако дадена медия иска да ги ползва, го прави“.

„Така значи – някакъв човек, който твърди, че е социологическа агенция, е изпратил данните на bTV и те са решили да ги ползват.


Абе, то ставало много лесно. Днес и аз мисля да изпратя социологически данни на bTV – правени са от социологическа агенция „Термометър“ и според тези резултати Бирената партия ще получи 10% на предстоящите избори. И ще чакам bTV да ги обявят.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама