БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Инвестираме над 21 млн. лв. във винения бизнес

0 5259 16.03.2010
Инвестираме над 21 млн. лв. във винения бизнес

Повече от 21 млн. 184 хил. евро са договорените средства за лозаро-винарския сектор у нас от началото на 2009 година досега, които са подпомагнали реализацията на 158 проекта.



Това съобщи зам. изпълнителният директор на ДФ „Земеделие” – РА Ангел Кинанов на кръгла маса на тема „Подпомагане на лозаро – винарския сектор в България в условията на криза”, организирана от Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) в рамките на „Винария 2010”, съобщиха от МЗХ.

Националната програма за развитие на лозаро-винарския сектор се прилага като финансов инструмент в България за периода 2009-2014 г. Бюджетът за първата година от прилагането й е договорен почти на 100%.

От одобрения финансов ресурс за 2009 г., на стойност 15 млн. 608 хил. евро са подписани 146 договора на стойност над 15 млн. 541 хил. евро. За 2010 г. при годишен бюджет от 21 млн. 234 хил. евро, към момента са сключени договори за 12 проекта, на стойност близо 5 млн. 643 хил. евро, посочи Кинанов. Обработват се и още 35 постъпили от началото на 2010 г. проекти на стойност около 5 млн. евро.

В рамките на кръглата маса Ангел Кинанов изтъкна, че Националната програма за развитие на лозаро-винарския сектор е сред най-лесните за кандидатстване, тъй като е въведена възможност за авансово плащане на цялата финансова помощ по проекта срещу учредяване на банкова гаранция в размер на 120% от стойността на субсидията.

Финансирането в сектора на виното се реализира чрез определени от държавата членка мерки за подпомагане, които се финансират от Европейския фонд за гарантиране на земеделието (ЕФГЗ).

Общият бюджет по Програмата за периода на прилагането й в България е 112 млн. 683 хил. евро и се разпределя по три мерки, припомни началникът на сектор “Вино” в ДФ „Земеделие” - Разплащателната агенция Деляна Нанчева.

По първата мярка - „Преструктуриране и конверсия на винени лозя” финансовият ресурс за периода е над 91 млн. евро. По втората мярка - „Промоция в трети страни” бюджетът е 11 млн. 250 хил. евро, а по третата мярка - „Застраховане на реколтата” се разпределят 10 млн. 37 хил. лв. Бюджетът по трите мерки, за 2011 г. е на стойност 22 млн. 22 хил. евро, за 2012 – е 27 млн. и 77 хил. евро. За последната 2013 – 2014 г. е одобрен ресурс от 26 млн. и 746 хил. евро.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама