В България по избори работи стратегията ”брато”, а гушкането е основен комуникационен инструмент.
Това коментираха пред БНР трима експерти по комуникации – доц. Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков от Центъра за анализ и кризисни комуникации.
"Това е фамилиарничене, дребни жестове, които хващат дикиш за не повече от два дни, а в същото време няма нещо, въз основа на което да има основание една политическа сила да бъде избрана или не. Не знаем как това ще повлияе на резултата от изборите. Предполагаме, че такъв тип послания ще се възприемат по-лесно от голяма част от избирателите, но това в дългосрочен план ще компрометира политическата комуникация", обясни доц. Христов.
"Досега не сме били в такава предизборна ситуация. Коронакризата създава благоприятна среда популисти да посеят отровни семена в душите на хората и да се възползват. Не случайно една обикновена кражба във време на война се третира като мародерство", смятат експертите.
Според тях победата на изборите не трябва да бъде по формулата "след нас и потоп".
"Парламентарните избори на 4 април са идеалният лакмус за зрелостта на политическата и обществена класа", подчерта Даниел Киряков.
Любомир Аламанов беше категоричен, че не се обсъждат програми, а в предизборните студиа политиците не отговарят на въпроси, а говорят това, което са си написали на листчето, че трябва да кажат.
Според него партиите са изплашени, че хората вече ги разкриха какви лъжци са.
Формата надделява над съдържанието, беше заключението на експертите по комуникации.