В началото на пандемията комуникацията вървеше добре - редовни пресконференции и директно казване на нещата, каквито са. Впоследствие обаче управляващите решиха да приватизират борбата с коронавируса и да не си признаят, че имат нужда от експертна помощ.
Това заяви за actualno.com PR специалистът Любомир Аламанов в коментар за комуникационните стратегии на властта по отношение на коронавируса, както и политическите послания в предизборната надпревара.
По думите му ниска избирателна активност дава възможност на твърдите партийни ядра да решат изборите.
"Управляващите се капсулираха и поискаха всичко да правят сами. Това породи проблеми, тъй като никой не искаше да направи нищо преди премиерът да каже, защото очевидно той има финална дума. Излиза министърът и отваря магазини, след 20 минути идва премиерът и ги затваря", коментира Аламанов, който е убеден, че нормалният кризисен мениджмънт работи с точни параметри, а в случая се наблюдава хаос.
По отношение на предизборна кампания и посланията й, той отбеляза, че политическите сили у нас са били доста изплашени.
"От една страна, от пандемията и всичко, което се случва около нея. От друга страна, от протестите и недоволството на хората. Затова първична цел на политическите партии беше да стегнат собствения си електорат, твърдото ядро. Това е сигурност в онова, което имат. Затова и кампанията беше много обрана и предимно с надъхване на собствения електорат", каза PR експертът.
"Нямаше толкова много търсене на периферия, търсене на негласуващите. Затова почти няма подкана за гласуване, защото при една ниска избирателна активност твърдите ядра ще решат абсолютно всичко. Всяка партия гледаше да си стои при електората, при твърдото ядро и да е сигурна, че то ще гласува", добави Любомир Аламанов.