Аргументите да се приеме ”сделка” за нов кабинет, за да можело да се приемат промени Изборния кодекс, са несъстоятелни.
Няма разписана забрана НС да си упражнява другите правомощия по чл. 84 от Конституцията(т.1 - приема, изменя, допълва и отменя законите), преди да се упражни това по т.6. (избира премиер и МС).
Нито в Конституцията, нито в ПОДНС.
Сегашният МС подава оставка пред новото НС, но до избирането на нов кабинет, той продължава да изпълнява функциите си.(чл. 111, ал.2 и ал.3 от К.)
Възлагателните процедури, с мандатите по чл. 99 от Конституцията нямат срокове и докато текат те, си има изпълняващ функциите си МС и действащо НС.
Тоест, няма формална пречка да се приемат спешни промени в ИК и без нов кабинет, ако се осигури малко време. Парламентарна криза имаме едва когато и трите опита ал.1, ал.2, ал.3 на чл. 99 се окажат неуспешни, а за колко време ще се случи това, зависи изцяло от президента.
Адв. Росен Рашков, Фейсбуск