News Corp e първата медийна фирма, която ще тества апетита за новини на онлайн потребителите, след като взе решение да таксува онлайн читателите на вестниците "Таймс" и "Сънди Таймс" от юни.
Всички читатели на вестниците в интернет ще трябва да заплащат по 1 паунд на ден или 2 паунда за седмица, а абонатите на печатните версии ще имат свободен достъп, обявиха от News Corp.
"Това е само началото", заяви Ребека Брукс, изпълнителен директор на отдел "Международни новини", където са издават още таблоидът "Сън" и седмичникът "News of the World". "Това е паметен момент за журналистиката, много важна стъпка към правене на бизнес от новини", заяви в изявление Брукс.
Вестниците в Западна Европа и САЩ бяха сериозно засегнати от финансовата криза. До този момент единствено "Файненшъл Таймс" и "Уолстрийт Джърнъл" таксуваха клиентите си за онлайн достъп. През май тази година "Сънди Таймс" и "Таймс", чиято печатна версия досега струваше 1 паунд през седмицата, 1.5 паунда през събота и 2 паунда в неделя, ще пуснат нови уебсайтове, които ще предлагат безплатни пробни периоди за всички регистрирани клиенти.