В решението Слави да не формира кабинет има голяма доза логика - той щеше да е подвластен на статуквото и благоволението на едни партии, които доказано са участвали дълги години в кошмарните схеми на властта. Не смятам, че това бе начинът. Отхвърлянето на този мандат по възможно най-лековатия начин е проява на слабост, не на мъжество. Холът на Борисов е чаровен с тези икони и кръстове, но са по-притеснителни нещата, които се говорят вътре. Живеем в много различни времена. Тези хора, за съжаление, са спрели в 90-те. За мое огромно съжаление - Слави Трифонов също.
Това заяви в предаването "Алтернативата" рекламистът Радослав Бимбалов.
Той бе категоричен - Антоанета Стефанова - дамата, обявена за кандидат-премиер от Слави Трифонов, е заслужавала много повече уважение, от това, което е получила.
"Не може с един пост във Facebook да обявиш своя кандидат за премиер, казвайки за него две неща - че владее 5 езика и е световен шампион по шах. Мисля, че беше обидно, което е още един от лошите модели на подражание. Подобно неглижиране на останалите от висотата на своята трибуна е маниерът на Борисов", коментира още Бимбалов.
Според него образът на Трифонов се превръща в "грозно подобие на общуването на Борисов".
"Защото това, което Борисов ни предлагаше последните години, е общуване с тила си от джипката. Развозваше по магистрали министъра на здравеопазването в най-сложните за нашето здравеопазване дни. В най-важните за изборите дни Слави по абсолютно същия начин комуникираше с хората. Това е от някакъв страх да не се развали неговия митологичен образ, изграден в екрана. Най-ценното, което мога да кажа за Слави Трифонов, е че през годините доказа, че е истински лидер. Те успяват да ангажират хора, които са много по-кадърни от тях и да ги задържат. Той около себе си има много такива. Сегашното му поведение обаче показва липса на някаква чисто човешка мъдрост. Хората очакваха малко повече. Не е достатъчно да направиш концерт преди изборите и да запалиш искрата. Хората искаха да го видят, да го чуят. Всички знаем, че има здравословни проблеми, вижда се. Но това не значи, че трябва да изпитваме съжаление", допълни още Бимбалов.
Медиите бяха превърнати в грозни огледала, в които трябва да се отразява действителността по угоден на собствениците на властта вид. Големите медии, които достигат до голяма част от хората, биват раздавани от един публичен дом на олигарх в друг, но техният основен клиент е един и същ, смята Бимбалов.
От повече от година обаче Борисов отсъства от медийното пространство в истинския смисъл на думата и управлява страната на живо от Facebook, без възможността журналисти да му задават въпроси. Джипка ТВ обаче се премести в премиерския хол, а днес там влязоха представители на туризма.
"Изслушах днешната тирада. Обсъждаха туризма и някакви експерти, които трябва да са хората, от които зависи този сериозен сектор, пострадал от пандемията, обсъждаха “агресивна рекламна кампания”. Това е толкова повърхностно и цинично. Този сектор от години е съсипван от същите тези хора. Да говорят, че само с такава кампания ще докарат прогонените туристи от съсипаните плажове, всички болести, които можеш да получиш…", коментира Бимбалов.
"Монологът в комуникацията практически е мъртъв в рекламния бизнес. (...) Ако българските политици не осъзнаят, че трябва да влязат в диалог както помежду си, така и с журналистите и избирателите, а да оставят монолога в старите времена, ще получаваме тази пошла картинка", заяви Бимбалов.
Изборните резултати според него са показали нещо много просто - у нас това отдавна не е откровен процес, а доказателство е резултата на ГЕРБ на изборите и доверието, което притежава Борисов. Според Бимбалов има "огромен дисбаланс", а това се дължи на така наречения корпоративен вот.
"Това е начинът, по който се контролират гласовете - хората от малките населени места биват притискани дори понякога не директно. Но се чувстват задължени, за да бъдат на работа, да запазят статута си. Това е повсеместно и това е начинът, по който от десетилетия се купуват изборите", обясни Бимбалов.
Като рекламист той обясни и един от основните механизми за подчинение на медиите - брандове се страхуват от години как и къде рекламират, какво казват и зад какви позиции застават.