В момента имаме три паралелни кампании на ГЕРБ. Едната е на премиера в оставка, който превърна хола си в приемна за слуги и шутове. В дълги като косите на Мата Хари видеа в профила си, Борисов едновременно хвали своята свита и атакува остро всички останали. Най-притеснителна е тази в медиите. Тя създава един напълно синхронизиран пропаганден хор, който ще става все по-истеричен. За съжаление мелачката на мозъци е включена на трета степен.
Това заяви в интервю пред ФрогНюз рекламистът Радослав Бимбалов.
Ето и цялото интервю:
Как гледате на връщането на мандата от страна на “Има такъв народ”? Простреля ли се в крака Слави Трифонов, въпреки че подобен ход сякаш беше сравнително очакван? Сбърка ли в комуникацията си самият той?
Напълно предсказуемо решение на ИТН. За да реализира мандата, партията на Слави Трифонов трябваше да приеме трудната роля да балансира на въже, опънато между интересите на новите и старите играчи в парламента. Това е доста опасна задача и със сигурност съвсем не по силите на една напълно нова политическа формация.
Отделен е въпросът как точно всички ние разбрахме за решението на ИТН. Лидерът на партията драсна два реда във фейсбук, в които съвсем лековато, почти клюкарски подхвърли името на кандидат-премиер – една уважавана дама, която той изпрати с чисто куриерски функции при президента. Това е проява на неуважение от страна на Слави Трифонов – както към собствените му хора, така и към неговите избиратели.
Вече сте коментирали, че тръгва по подобието на един неприятен модел - този на Борисов. Но смятате ли, че мълчанието му може да трае вечно? Поддържането на енигмата докога е позитив?
Борисов въведе множество порочни практики не само в управлението на държавата, но и в комуникацията между управници и народ. Свикнахме да ни говори с тила си от джипката, да не приема журналистически въпроси, да не говори с опоненти, да не присъства никъде другаде освен в служебния джип или собствения хол. Това е поведение на диктатор, който желае да говори единствено в строго контролирана среда – сам да си задава въпросите, сам да си отговаря, сниман от личната си пиарка.
За съжаление точно по същия начин виждаме да действа човекът, който претендира да иска да събори модела “Борисов“.
Комуникационната капсула, в която се е затворил Слави, го предпазва от грешки, от подхлъзване. Аз лично не одобрявах тази тактика на Трифонов преди изборите, но се надявах да се промени след тях. Не просто не се промени, а стана още по-гротескно. Слави е добре изолиран в своя свят, в който друго просто не съществува. Няма чужди мнения, няма сблъсък на погледи, няма въпроси.
Тъжният ми извод е, че Слави и Бойко си приличат по това, че са трагично спрели своето лично развитие в 90те години на миналия век. Сърдити старчета, които ни се карат в монолози от собствените си бункери. В този стил няма бъдеще.
Как гледате на сегашния парламент като гражданин и какво виждате в политическите послания като рекламист? Добре ли комуникират формациите с избирателите си?
Удивително е, че в първите си дни парламентът задмина по рейтинг редица топ-предавания по телевизията. Явно ние като общество сме зажаднели за истински сблъсък на позиции, за отстояване на мнения. Зажаднели сме за демокрация. Има и нещо друго, много важно. Може да звучи абсурдно, но в момента парламентът е единственият начин да се пробие плътната медийна завеса, в която е обвито досегашното статукво.
Пленарните заседания биват предавани по телевизията и радиото и много обикновени хора може би за пръв път чуват шумни обвинения към властта на ГЕРБ. Мъглата около истината е толкова плътна именно поради робската функция на медиите в България.
Нека да поговорим малко за комуникационната стратегия на ГЕРБ. Някак си всичко се измести във Facebook профила на “негово премиерство”, а проблемът с липсата на въпроси е очевиден. Има някаква линия на пропаганда, посланията са еднотипни, а хаосът от опорки - пълен. Какви изводи си вадите? Каква реклама си прави в момента ГЕРБ? “Работа, работа, работа” ли е истинският лозунг или нещо друго?
В момента имаме три паралелни кампании на ГЕРБ. Едната е на премиерът в оставка, който превърна хола си в приемна за слуги и шутове. В дълги като косите на Мата Хари видеа в профила си, Борисов едновременно хвали своята свита и атакува остро всички останали.
Втората кампания е на парламентарната група на ГЕРБ. Тя е скандалджийски кънтяща в металните кофи на първия ред. Биков, Караянчева и Ненков са трите остриета на тази акция и нейната роля е просто да вдига достатъчно силен шум.
Третата кампания е най-притеснителна, обаче. Основните електронни медии са изцяло заети от присъствието на различни активисти на ГЕРБ – явни или прикрити. Това създава един напълно синхронизиран пропаганден хор, който ще става все по-истеричен с наближаване на новите избори.
За съжаление мелачката на мозъци е включена на трета степен.
Какво искате да видите като промяна в обществено-политическия живот, а и в медийния пейзаж?
Много са нещата за оправяне, няма спор. Но за мен лично има една важна кауза, която няма да спра да повтарям: Простащината е по-добре организирана престъпност в България. Некадърници с претенции за експерти, неумеещи да подредят повече от три думи в изречение, налагат своя интелектуален стандарт над цялото общество.
Това е кражба в бъдеще време – защото създаваме нови поколения, които растат с порочната идеята да станат успели в живота простаци.
интервю на Джесика Вълчева