БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Родни кредитори обединяват усилията си в Асоциация

2 6121 29.03.2010
Родни кредитори обединяват усилията си в Асоциация

Най-големите компании за потребителско кредитиране обидиниха усилията си в условия на криза, създавайки Българска асоциация за потребителски кредит (БАПК). Това съобщиха на пресконференция за медиите представители на сдружението.



В  Асоциацията, регистрирана в края на миналия месец, засега членуват четири кредитни компани. Нейната цел е да уеднакви стандартите, при които се раздават бизнескредити, да защитава потребителите, както и самите организации в конкурентните условия, в които работят.

През последните 10 години пазарът на потребителските кредити е развиван с „пионерски ентусиазъм”. Компаниите работят и в други страни, каза на пресконференция Валентин Гълъбов, председател на БАПК.

По време на криза желанието за потребителско кредитиране за задоволяване на нуждите не е намаляло пропорционално на дълбочината на кризата. Ние се радваме на едно целево търсене на кредити, каза той, цитиран от Фокус.

Основната цел е да бъдем максимално близо до потребителите и да предлагаме услугите, от които потребителите се нуждаят. Нашите фронт-офиси са изнесени при търговците, каза експертът.

Той обясни, че милиони са българските потребители, които са получили кредити от компаниите. Всяка една от тях използва свои практики и свой си подход към потребителите.

Гълъбов обясни, че компаниите се стремят към това потребителите нееднократно да използват услугите им. При всяко кредитиране риск се приема от двете страни, но хората вече подхождат много по-реално.

Интересът към потребителски кредити в търговските обекти е на разумни нива. Ние не сме свили дейността си и всяка една от нашите компании използва кризата, за да развива продуктите си и да ги адаптира към нуждите на клиентите си. Има повишаване на кредити, които се обслужват с по-големи просрочия. Но размерът на по-трудните кредити не надминава нашите очаквания по време на криза, коментира още Гълъбов и подчерта, че в голямата си част потребителите използват кредити, за да купят неща, които са им необходими, а месечните вноски минимално отежняват семейните бюджети.

Обикновено месечната вноска е около 50 лв. и наблюдаваме стабилно поведение от нашите клиенти, каза още той.

Ние сме безкрайно далеч от начина на кредитирането на заложните къщи, беше категоричен още Гълъбов.

По отношение на отклоненията на пазара, той каза, че това са скритите неща в ценовия спектър, било в условията за кредитиране - всеки един договор би могъл да бъде специфичен.

За нас е важно потребителят да усеща коректното отношение на финансовата институция и това свое отношение той го изразява през плащането на кредита, каза още той.

Според представители на БАПК вече се минава пикът на кризата и компаниите се връщат към нива на "лошите кредити" отпреди кризата.

Според статистика на БНБ в страната има около 130 финансови институции - около половината са лизингови компании, около 20 са за финансови услуги, а 40-50 са финансови институции.

Членове на асоциацията са "Ти Би Ай Кредит", "Париба лични финанси", "Кредибул" АД, "Уникредит Кънсюмър Файненсинг". Асоциацията е отворена за приемане и на още членове.

БАПК подготвя своя електорнна страница с адрес www.bacc.bg, където ще бъде публикувана информация за дейността на всички членове.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама