Ремонтът на ремонта си стана някакъв патент на управлението на Борисов. Пословични за ГЕРБ през последната година станаха срутищата и свлачищата. Те винят пустата българска природа, дръзнала така грубо да не уважава усилията на властимащите. Други обаче винят качеството на изпълнението. По-скоро неговата липса.
През последните два дни се появиха няколко сигнала за проблеми по родните пътища. Те обаче са поредните - през зимата срутища блокираха основни артерии - такъв например бе случаят с блокадата на АМ “Струма”.
Един от новите проблемите проблеми е заради пукнатини по новоремонтирания път Мездра-Ботевград. В участъка между селата Люти дол и Ребърково в пуснат временно ремонтиран път за движение от декември миналата година. Целта на проекта е разширението на международния път Е-79 да свърже Северозападна България от “Дунав мост 2“ с Южна България.
Представител на фирмата за надзор на проекта инж. Атанас Димов обясни, че ремонт не се е правил на този път, откакто е пуснат, защото той е под временна експлоатация.
“Не са завършени окончателните строително-монтажни работи. Изградената временна конзола има леко изместване, ние го следим и поставяме на регулярна база битумна паста, за да не влиза вода в армонасипа. Срокът за проекта е 36 месеца - завършва 2023 г. Има възможност за затваряне на целия път по проект, но трафикът няма откъде да мине", обясни Димов пред bTV.
По думите му този участък не е въведен в експлоатация и не се ремонтира непрекъснато.
През февруари заради свлачище главният път от републиканската пътна мрежа Драгичево-Рударци-Кладница е затворен заради свлачище. Така над 2000 души са принудени да използват алтернативен маршрут през вилно селище, който… също е в доста лошо състояние - големи, широки и дълбоки дупки. Никой не знае защо точно се бави ремонтът, но настояват той да бъде завършен в най-кратък порядък.
“98-а година са регистрирали тези свлачища. Защо не беше предвидено, инвестиция за 6 милиона лева, може би и повече, да не бъдат укрепени тези участъци, ясно е, че това е свлачище, че това е основният път, че сме в планината. Този път след време ще стане непроходим", каза пред Българската национална телевизия кметът на Кладница Васил Мирчев.
Директорът на ОПУ-Перник инж. Емилия Ваклинова каза, че свлачището се е появило през февруари, когато свлачища имаше и на други места в страната.
"Ремонтът на републиканския път все още не е завършен. Обектът не е въведен в експлоатация. В момента са направени проектните проучвания и започва изграждането на пилотно-анкерна система в участъка на свлачището. Подписано е споразумение между община Перник и АПИ за ремонт на общинския път. В момента се прави проект за ремонт, изпратено е задание до Агенцията за спешни, неотложни дейности, които ще стартират тези дни, за ремонт на лошите участъци и големите пропадания", допълни инж. Ваклинова.