АКТУАЛНО


Три отговора на три важни клечки в ГЕРБ

27 18579 17.05.2021
Три отговора на три важни клечки в ГЕРБ

ГЕРБ е в предизборна кампания. Нормално. Логично е да хвърлят всички сили в опровергаване на политическите си опоненти. Тъжно и вредно е, когато това се прави с откровени лъжи и нелепи тези.


Александър Иванов, бивш депутат от ГЕРБ: Това, че ББР е дала 500 млн на фирми до Пеевски не е новина. Служебният икономически министър Кирил Петков ползва темата ББР за политически цели. Всичко около ББР е претоплена манджа.

За Иванов раздаването на стотици милиони на 8 фирми, четири от които свързани с Делян Пеевски, е „претоплена манджа“, то за останалите българи е важна информация, от която разбират, че премиерът и негови министри са захранвали с фантастични суми олигарси до властта и са неглижирали малкия и средния бизнес. 500-те милиона са по 1 милион на 500 фирми, които да форсират бизнеса си.

Даването на такива фантастични суми е ставало задължително с разрешение или разпореждане на Борисов.

 

***

Радослав Чолаков, ексдепутат от ГЕРБ: „Мога да се подпиша, че Борисов ще остане в учебниците като строител. Важни са делата.“  Доста смело твърдение.

Ние пък се подписваме, че Борисов ще остане в историята като най-корумпирания управник. Дори само кадрите с чекмеджето, пачките и златните кюлчета са достатъчни. Тях ли ще изучават учениците?

 

Данни за „строителя“ Борисов:

 

Хърватия – 1,5 хил км магистрали, построени за 5 години.

Гърция – 2,2 хил. км, от които 1,1 хил. км през последните 12 г.

В България за последните 24 години – 443 км магистрален път. Малко, но мащабно филмирано от Севда тв…

 

Само 4% от служителите в АПИ са пътни инженери!

 

Лердалски тунел, Норвегия е най-дългият в света: 24,5 км. Струва 120 млн евро, което прави за 1 км. = 4 898 млн евро.

Кресненско дефиле, България:  2 км - 125 млн евро.  Това прави по 67,5 млн евро на километър.

Това е 14 пъти по-скъпо от тунела в Норвегия! Постижение на „строителя“.  

 

Ето и мнението на читател на Фрог нюз, подписал се под коментара си като "Строителен инженер".

До 31.12.2019 г. АМ в България са построени 733.1 км
От 1973-1989 г.  са построени 274 км АМ - Отговарящи на всички строителни норми.
От 1990-2019 г. са построени 459.1 км АМ - построено при Демокрацията.
При средно годишна ДЕМОКРАТИЧНА скорост на строителство 15.4 км/год.
Оставащи за строителство АМ (1346-733.1) = 612.5 км
Оставащо време Т = 40 години -->Т.е. до 2060 г.
Според последни цени за 1 км АМ = 20 милиона на километър, Т = 1.225 билиона лева. Честито!

С подобни статистики в учебник не се влиза, влиза се на място, за което ще е нужен адвокат.

 

***

Даниел Митов не изостава в състезанието. Той пък твърди, че президентът Радев държал в плен институциите в държавата. Според Митов имало координация между президента и политически партии, да не разговарят с ГЕРБ.

Подобни твърдения би трябвало да са обидни преди всичко за самия Митов, ако претенциите му за интелигентност отговарят и са реални. Но проблемът е негов. Оборването на елементарно. Достатъчно е да се хвърли дори бегъл поглед на докладите на Брюксел от последните години, за да се видят критиките към работата на много от институциите в България. По конституция за правилното функциониране на институциите отговаря изпълнителната власт, която от своя страна се ръководи и базира на законодателната дейност на Народното събрание. Тоест, върховенството на закона се явява висша цел на институциите и техния ръководител - премиера. По този показател сме последни не само в ЕС.

 

От ГЕРБ претендират, че са сериозна партия. Добре, тогава се дръжте сериозно.

 

Фрог нюз


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама