НОВИНИ


Смях в залата: Ексшефът на АПИ твърди, че „строим най-евтините магистрали в Европа“

7 4229 29.05.2021
Смях в залата: Ексшефът на АПИ твърди, че „строим най-евтините магистрали в Европа“
инж. Георги Терзийски

Бившият шеф на Агенция „Пътна инфраструктура“ определи като внушение това, че в България се строят най-скъпите магистрали в Европа. „В България строим най-евтините магистрали в Европа. Има изследване на Камарата на строителите, което го показва. Нека експертите да говорят“, призова по Нова телевизия инж. Георги Терзийски.


Единствената магистрала, влизаща в класацията на най-скъпите в Европа била АМ „Люлин“ със средна цена 9 млн. евро на километър. Тя обаче била проектирана и строена при предни управления - през 2005-2008 и „при съвсем други нива на цената на труда и материалите“. „След това се налагаше да ремонтираме тази най-скъпа българска магистрала“, оправда се той.

 

Инж. Терзийски, освен „Златната“ 19-километрова автомагистрала „Люлин“, примерите за това колко пари са изсипани по български пътища, са още безброй. Ние ще припомним само един – тунелът в Кресненското дефиле е близо 14 пъти по-скъп от най-дългия тунел в света, Лердалския в Норвегия.

 

„Как са разходвани непрозрачно тези пари? Кой го казва? Аз няма как да твърдя това, тъй като съм сигурен, че това не е така. Това е още едно внушение, който никой в комисията не разясни. 5 млрд. са средства осигурени от правителството, за да се гарантира необратимостта на изграждането на големите инфраструктурни проекти, а не са по сметките на „Автомагистрали“, категоричен бе Терзийски по повод казуса около държавното дружество „Автомагистрали“ и съмненията на членове на Комисията по ревизия в бившия парламент на непрозрачно изразходване на 5 млрд. лева.

 

Ексшефът се оплака как уволнението на ръководството на АПИ било необосновано.

 

Припомняме, че в четвъртък служебното правителство уволни Терзийски и заместниците му проф. Олег Асенов и инж. Иван Досев. Като мотив бе посочено - авансови плащания по проекти за строителство на пътна инфраструктура, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.

 

По думите на Терзийски именно авансовите плащания били условието, за да започне един проект да се реализира на първо място.

 

„Проектната готовност и разрешението за строеж не са условия за плащане на аванса. Те са следствие от плащането на аванса. Подготовката за строителството е много по-тежък процес, отколкото самото строителство“, заяви отстраненият шеф.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама