Бившият шеф на Агенция „Пътна инфраструктура“ определи като внушение това, че в България се строят най-скъпите магистрали в Европа. „В България строим най-евтините магистрали в Европа. Има изследване на Камарата на строителите, което го показва. Нека експертите да говорят“, призова по Нова телевизия инж. Георги Терзийски.
Единствената магистрала, влизаща в класацията на най-скъпите в Европа била АМ „Люлин“ със средна цена 9 млн. евро на километър. Тя обаче била проектирана и строена при предни управления - през 2005-2008 и „при съвсем други нива на цената на труда и материалите“. „След това се налагаше да ремонтираме тази най-скъпа българска магистрала“, оправда се той.
Инж. Терзийски, освен „Златната“ 19-километрова автомагистрала „Люлин“, примерите за това колко пари са изсипани по български пътища, са още безброй. Ние ще припомним само един – тунелът в Кресненското дефиле е близо 14 пъти по-скъп от най-дългия тунел в света, Лердалския в Норвегия.
„Как са разходвани непрозрачно тези пари? Кой го казва? Аз няма как да твърдя това, тъй като съм сигурен, че това не е така. Това е още едно внушение, който никой в комисията не разясни. 5 млрд. са средства осигурени от правителството, за да се гарантира необратимостта на изграждането на големите инфраструктурни проекти, а не са по сметките на „Автомагистрали“, категоричен бе Терзийски по повод казуса около държавното дружество „Автомагистрали“ и съмненията на членове на Комисията по ревизия в бившия парламент на непрозрачно изразходване на 5 млрд. лева.
Ексшефът се оплака как уволнението на ръководството на АПИ било необосновано.
Припомняме, че в четвъртък служебното правителство уволни Терзийски и заместниците му проф. Олег Асенов и инж. Иван Досев. Като мотив бе посочено - авансови плащания по проекти за строителство на пътна инфраструктура, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.
По думите на Терзийски именно авансовите плащания били условието, за да започне един проект да се реализира на първо място.
„Проектната готовност и разрешението за строеж не са условия за плащане на аванса. Те са следствие от плащането на аванса. Подготовката за строителството е много по-тежък процес, отколкото самото строителство“, заяви отстраненият шеф.