Проверка на поредната съмнителна обществена поръчка, възложена в последните дни от живота на Борисовото правителство започва служебния кабинет на Стефан Янев. Транспортното министерство ще разглежда защо БДЖ е сключило многомилионни договори за охрана и ремонт на вагони.
27 милиона лева за 15 вагона и още 26 милиона за охрана възлагат от държавните железници на две фирми.
Едната поръчка е за охраняване на обекти и се случва въпреки досегашната практика БДЖ да използва свои служители. Договорът е подписан на 11 май и е за над 26 милиона, по-малко охранители и повече технически средства - камери, дронове. Идеята е мобилни екипи да пътуват при кражби.
Според синдикалиста от КНСБ – Петър Бунев, поръчката е двойно по-скъпа от охраната досега, а пазенето от разстояние не е подходящо при денонощния поток от хора в железопътните депа, пишат от bTV. От БДЖ смятат, че камерите и дроновете са икономически по-ефективни от човешкия фактор, а на персонала от охраната се предлага да работят към фирмата изпълнител.
Съкратени ще бъдат около 200 души.
Ремонт-модернизация на 15 стари вагона пък ще струва 27 милиона лева. Изпълнител е един от няколкото вагонни завода у нас, но е избран без конкурс и конкуренция. Основанието – докато е бил държавен, заводът е произвел 15-те вагона и държи интелектуално право върху модела им.