Институтът за пътна безопасност е изготвил одитен доклад за извършената инспекция на околовръстното шосе на Пловдив през май тази година. На 31.05.2021 г. докладът е изпратен до министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, съобщават от Plovdiv24.
Припомняме Ви, че областният управител Ангел Стоев на град Пловдив поиска одит за околовръстното там.
От Института пишат в съобщение до медиите, че въпреки констатираните дефицити, които застрашават живота и здравето на всички участници в движението по инспектирания участък, реакция от страна на министъра и поверената ѝ АПИ няма.
В доклада се отбелязва, че не са изпълнени водоотводни канавки. При извършената инспекция на новоремонтирания участък се е установило, че вертикалната сигнализация с пътни знаци с много редки изключения е старата, от времето преди ремонта. И за други нередности се пише в доклада.
В заключение на одитния доклад се констатира, че подобрената пътна настилка позволява движение с високи скорости и дори значително над разрешените. Същевременно на определени места липсват пътни знаци за ограничение на скоростта или забрани за изпреварването.
От Агенция пътна инфраструктура (АПИ), следва да вземат мерки за въвеждани постоянна организация на движението, при която пътната безопасност да е осигурена в необходимата степен.
Според доклада в зоните на кръстовища могат да се разположат елементи за редуциране на скоростта. Контролът на скоростта може да се осъществява с разполагане на камери на възлови места от пътя. Пътната безопасност може да се подобри чувствително с изграждане на осветление на възлови кръстовища.
Като последно заключение е отбелязано, че път II-86 като обходен път на гр. Пловдив обслужва транзитно, в голям процент "товарно движение". Същевременно района е селскостопански, а така също е изградена и индустриална зона. В тази част на околовръстния път на Пловдив няма автобусни линии и достъпът е изключително с автомобили. Това предполага наличие на значително местно, локално движение.
Преплитане на транзитното и локалното движение може само да е предпоставка за завишена аварийност. Наложително е отделяне на локалното движение в локални платна и регламентирано навлизане, пресичане на път II-86 на правилно сигнализирани с пътни знаци и хоризонтална маркировка пътни кръстовище. Неправилно формираните входове и изходи следва да бъдат редуцирани.