НОВИНИ


Проф. Тагарев: Армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време

22 3612 09.06.2021
Проф. Тагарев: Армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време
Проф. Тодор Тагарев БГНЕС

Без съмнение самолетът се е разбил. Това, което не каза премиерът Стефан Янев, е дали някой сред намерените материали и части дават убедителна информация дали пилотът е успял да се катапултира преди това или не, защото сутринта имаше информация, че е намерена жилетка видяна някъде, което заедно с останките от полета може би означава, че пилотът не е успял да се катапултира. Това коментира пред Българската национална телевизия бившият министър на отбраната проф. Тодор Тагарев.


По-рано днес министър-председателят коментира, че надеждите за намиране на пилота на изтребителя не са големи.

 

Според проф. Тагарев вторият извод е, че тази изключително сложна задача, изпълнявана в много сложни условия, се е усложнила допълнително с това, което премиерът каза за ускоряване на мишената по вертикала.

 

"Не изключвам това да е накарало пилота да предприеме някои действия, които са повишили риска от изпълнение на задачата", допълни той.

 

Според него, за да бъдем сигурни какво се е случило трябва да се изчака да бъде намерена черната кутия, но, ако самолетът наистина се е разбил, както изглежда, не е ясно кога това ще се случи.

 

"Сложна задача в много сложни условия и допълнително утежнени условия по време на нейното изпълнение. Към момента наистина не може да се изключи версия, дали това се дължи на пилота или на проблем с техниката, ако допуснем, че самолетът е изпаднал в режим, който е извън разчетните режими, но не може да се каже към момента", каза още професорът.

 

Според него армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време. Той поиска да бъде създадена анкетна комисия в следващия парламент по темата.


"В продължение на 10 години с различни доводи сме отлагали процеса за придобиване на нов боен самолет, преди да купим F-16V Block 70 и в този период и годините до придобиването на новите бойни самолети ще продължим с МиГ 29, който не е модернизиран", каза проф. Тагарев.

 
"Въпреки сключения за близо 100 млн. лв. с ДДС проект за поддръжка на самолетите МиГ 29 с РСК МиГ, то летят само 5-6 самолета. При 5-6 самолета няма как да очакваме нашите пилоти да бъдат добре тренирани. Като вземем предвид и това, че два от тях стоят на дежурство за контрол на въздушното пространство. Самолетите са произведени 80-те години, ние не сме ги модернизирали, не са оперативно съвместими с тези на нашите съюзници и това ни създава перманентни проблеми", обясни експертът.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама