Армията е функция на държавата. Системата е една и съща - продънена отвсякъде и прогнила от корупция. Трябва да питате предишния премиер и предишния министър на отбраната защо нищо не е направено. Упражняваха се по темата, пътуваха до Полша, сключваха едни договори. Учебната авиация на практика е приземена. Работи се при много трудни условия и при много ограничения.
Това заяви в ефира на Нова телевизия Димитър Ставрев, журналистът от сп. "Криле" от Шабла.
Коментарът му идва само ден след като по време на военно учение съвместно със сръбските ВВС от радарите изчезна МиГ-29. На борда на падналия самолет е бил майор Валентин Терзиев, който и към този час се издирва. Намерена е спасителната му жилетка. Черната кутия на изтребителя все още се търси.
Трудно е да се каже какво може да се е случило по време на полета. Повече информация ще има, след като бъде намерена черната кутия. На борда му е имало и ракета, която помага за отчитането на резултати от стрелба и в нея също би трябвало да има информация за този трагичен полет, обясни още той.
Ставрев предполага, че самолетът е летял на височина от около 5 км и в стремежа си да догони целта си се е спуснал на по-малка височина.
"“Царят е гол”. Престъпно малко са летателните часове спрямо нашите партньори в НАТО", посочи още Ставрев.
Той направи сравнение с американските пилоти, които летят средно по 100 часа, докато българските – между 15 и 20 часа на година
"Липсват всякакви ориентири, по които да се извършва самолетоводене. Разчита се само на познанието на ударите и особено при нощни полети това е много трудно. Човек трябва да преодолее инстинктите си и да се довери изцяло на показанията на ударите затова и полетите през нощно време са смятани за едни от най-трудните в авиацията", заяви Димитър Ставрев пред Българската национална телевизия.