Стана традиция армията да не бъде осигурена с необходимите средства. Освен това част от съществуващото законодателство не е съвсем адекватно. Напр. Закона за обществените поръчки, защо се плаща ДДС по някои неща? В крайна сметка се източва и бюджетът и парите не стигат за поддръжката, както и за нормалния ремонт на авиационната техника.
Това каза пред Българската национална телевизия полковникът от резерва проф. Димитър Недялков.
По думите му подобни полети като този на майор Валентин Терзиев са най-сложните в подготовката на бойната авиация.
„Винаги над море нощем условията за летене са сложни. Дори когато небето е ясно, водата е гладка, се получават ситуации, в които се усложнява полетът. В такива ситуации секундата е много“, изтъкна проф. Недялков.
Според него подобни обучения нощем над Черно море се правят веднъж в годината. „Въпросът е колко трябва да бъдат полетите, за да се подготви самият екипаж за изпълнението на подобна задача. Отдавана е тема в българската авиация, че не се лети достатъчно. В дадената ситуация общата причина за състоянието и подготовката е малкото летателни часове“, каза проф. Недялков.
Той уточни, че санитарният минимум за военните пилоти е около 100-120 часа на година.