Изводът за първите 6 месеца е, че имаме пълен провал на комуникационната стратегия и политика за това, че ваксините са полезни и че са единствения начин да преодолеем COVID-19. Затова погледнахме международния опит и видяхме, че във ваксинационната кампания на САЩ и дори на съседни на нас страни в Европа има стимули, насърчаване и превръщане на този процес в нещо приятно и забавно.
Това каза по БНТ Полина Карастоянова от Националния борд по туризъм относно предложението всеки ваксиниран българин да получава ваучер на стойност 50 лв, който да може да ползва за почивка у нас или посещение на заведение.
"Не е важно каква е сумата - дали е 20, 50 или 100 лева. Става дума за два много важни фактора - различен модел на комуникация и постигане преди всичко на здравен ефект. Второ - икономическият фактор. Туризмът се явява инструмент правителството да се погрижи за здравето и икономиката, смята Карастоянова. Всеки лев, вложен в туризма, се връща 4 пъти в националната икономика", допълни тя.
И уточни: "Предложението ни е тези 50 лв. да бъдат използвани в ресторантите и хотелите. Могат да се намерят много и различни форми в хотелите и те не са задължително през нощувките, има много широк периметър от възможности".