Браншови организации на автошколите настояват за ревизия в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и подготвят протест, съобщи БНР.
Автомобилните инструктори искат да се възстанови диалогът им с агенцията, който беше прекъснат заради тяхното недоволство от предложените изменения на Наредба 37, регламентираща дейността им. Тази наредба, според инструкторите, съдържа лобистки текстове и блокира работата им и те няколко пъти вече протестираха срещу въвеждането ѝ.
Тази реакция на автомобиблните школи е породена от интервю на служебния министър на транспорта Георги Тодоров, в което той изразява готовност за увеличение на часовете по кормуване, което е част от залегналите в спорната наредба промени. Предстои тези идея да бъде обсъдена с бранша, но според председателя на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов „това, което каза министърът не може да се случи по този начин“:
„Защото часовете се увеличават с изменение на учебната документация, само че в нея има един лобистки текст. Тази учебна документация ще влезе в сила в момента, в който се създаде електронна система за следене на практическото обучение. Тя нарушава човешките права. Документацията трябва да влезе в ситуация, при която е изменена Наредба 37“.
Утре ще има събрание на националния съвет на съюза на центровете по автомото подготовка, където, според Иванов: „една от точките в дневния ред е именно организиране на нов протест, ако не се стигне до единомислие, ако не се стигне до диалог. С „Автомобилна администрация“ няма диалог“.
На насрочена за понеделник среща с министър Тодоров пък, собствениците на автошколи ще поискат и ревизия на агенция "Автомобилна администрация.
„Това е първото нещо, което ние ще поискаме. Ревизия на хората, които са работили в „Автомобилна администрация“, защото има грешни въпроси в изпитните тестове. Хората биват късани заради тези грешки“, каза още Йонко Иванов.