”Явно е имало старание да се извърши задачата, но просто в даден момент са се наслоили действията на всички по веригата. Става въпрос за секунди”. Това заяви експертът от Военна академия проф. Димитър Недялков. Според него е имало възможност полетът да бъде спрян. ”Със сигурност ще се чуят последните думи на майора, има ги записани. Те донякъде дават яснота за случилото се.”, посочи още той.
"Нарушенията на черната кутия намаляват шансовете за извличане на цялата информация“, коментира още Недялков. Последните секунди от полета са най-важни, добави той. Недялков обясни, че последните думи на загиналия по време на мисия летец са записани и се обследват.
Военният експерт потвърди, че летенето над море е най-сложната подготовка. При изпълнението на такава мисия често може да се стигне до дезориентация, особено когато морето е спокойно и е нощ. Експертът даде пример с инцидента на японски F-35. Проф. Недялков каза пред bTV, че въпреки, че пилотът е имал 3200 часа нальот, той не е могъл да избегне инцидента.
"Никой не е застрахован“, заключи той.
Относно случилото се в Черно море проф. Недялков каза, че не бива да се злоупотребява с версиите за инцидента. "Пространствената ориентировка е изключително важна. Тя касае до голяма степен и действията на пилотите", отбеляза той.
И подчерта, че освен действията на пилота са важни и реакциите на хората, които управляват полетите.