Полетите с нашия самолет “Ту-154М” са спрени от 1 април заради организационни причини. Отделно с решение от вчера той няма да се движи, докато не се изясни защо падна полският, каза пред "24 часа" шефът на правителствения авиоотряд 28 Пенчо Пенчев.
Руската машина, която вози българската власт повече от 20 г., е една от четирите, които се ползват в Европа - два самолета в Полша и един в Словакия.
Ресурсът на нашето Ту изтече в края на октомври 2009 г., но след преглед в Москва бе удължен с година. В началото на този месец обаче е решено, че няма да лети. Периодично двата екипажа, които могат да го управляват, минават на тренажори в Москва, което е условие за подновяване на книжките им за управление. Това обаче не е достатъчно, тъй като се изискват определени летателни часове. Заради кризата те не са достигнати, обясни причината Пенчев. През февруари от транспортното министерство обявиха, че Ту-то ще лети до юни, а след това ще бъде продадено на търг с явно наддаване. Оценен е на 2,5 млн. долара. Ту-154 е голям и излишен разход за авиоотряда, каза тогава транспортният министър Александър Цветков.
С него през последните години имаше няколко инцидента. През 2008 г. се прочу като куцото Ту. Тогава президентът Георги Първанов трябваше да се върне от презокеански полет, след като самолетът се приземи аварийно на Азорските острови. В момента властта лети с фалкона и единия от двата взети на лизинг еърбъса.