На финалната права сме, а на финалната права често се случват обрати. Кампаниите в България до голяма степен са насочени към миналото, не толкова към бъдещето. Бъдещето в умовете на българина е абстрактно и по-трудно се възприема.
Това коментира в интервю за БНР пиар специалистът от Центъра за кризисни комуникации доц. Александър Христов.
"Сред причините за вялата кампания той открои липсата на средства заради струпването на избори тази година и разположението на силите и „принудеността на едни партии да отбиват атаки“.
Основната част от кампанията, чисто метафорично, я прави служебното правителство, смята Александър Христов.
„Служебното правителство с действията си подготви, разпредели нещата така, че едни политически сили да се асоциират с неговите действия и по този начин посланията им да вървят по-добре, а други политически сили да се опитват да ги оборват – къде добре, къде яростно, къде нервно, къде трудно.“
Служебният кабинет като че ли постави рамката, в която политическите сили провеждат кампаниите си, изтъкна доц. Христов.
Според него директният канал за комуникация с хората, който сега е в ход, е бил „кастриран“ по време на предишната кампания заради ограниченията и опасенията на хората.
Към момента акциите срещу купуването на гласове и действията на служебното правителство придават допълнителен привкус на кампанията – „бой по бившите“, смята Александър Христов. Не виждаме умора сред избирателите или деполитизация на обществото, категоричен е той.