Редица жалби от граждани са получени в Етичната комисия към Националния съвет по саморегулация в рекламата заради противоречивия вид на представените продукти на списание „Penthouse” и водка „Оргазъм”, които са в разрез с нравствените възгледи, моралните ценности и законовите норми.
Според комисията жалбите са основателни и има нарушаване на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в България. За да бъдат конкретни, от комисията цитират част от текстовете на граждани, сигнализирали за нередностите:
„Независимо от разбирането, че човешките свободи (в това число свободата на словото) трябва да се зачитат, не мога да скрия погнусата и възмущението си от билборда на списание "Пентхаус".
То изобразява "око" според твърдението на зам. главния му редактор Теодор Михайлов, но недвусмислено търсенето у целевата група възприятие, е за вагина".
„В някои печатни издания неколкократно се публикува реклама на водка "Оргазъм".
Във фирмения сайт на алкохолната напитка също има нарушение на добрите обществени нрави, като формата на бутилката прави директен намек за мъжки полови органи , а рекламното послание е : „Споделете оргазма”.
Етичната комисия е категорична, че рекламата е в нарушение на Закона за здравето, който не допуска директната реклама на спиртни напитки. Другото нарушение е в това, че съдържа сексуално изображение, неподходящо за деца, дискриминация, унижение и обида. На базата на тези факти Етичната комисия изпраща рекламата на алкохолната напитка за разглеждане в Министерство на здравеопазването, както и ще сезира Комисията за защита на потребителите.
От там посочват, че са поискани становища от ответните страни, които се въздържат от официална позиция до момента.