Личните данни започнаха да се превръщат в ценност за много компании. Изберете си социална мрежа по ваш избор и веднага ще ви кажем, че се интересува от личните ви данни, поведението в мрежата. Същото правят и сайтовете за покупки, медиите и още много други. Няма сайт, който да не събира лични данни и с навлизането на GDPR се наложи да се споделя, че се събират, но нищо повече.
Как стои въпросът с букмейкърите? Ако разгледате този анализ на букмейкъра Bet365 ще откриете, че и той събира лични данни. Тук обаче трябва да отговорим за какво са необходими личните данни по принцип. Това е информация, която позволява на един сайт да поставя реклами и да привлича спонсори, всеки един сайт прави това. В социалните мрежи се позволява на даден рекламодател да избере на кои хора да се показва дадена реклама. До тук добре, но букмейкърите нямат никакви реклами на своите сайтове. Тогава за какво са им необходими личните данни?
Ако разгледате малко по-подробно общите условия, автоматично ще стигнете до отговора – това не е тяхно желание. Личните данни се изискват за потвърждаване на възрастта на всеки един клиент. Ако влезете в едно казино, най-вероятно персоналът ще поиска от вас лична карта, за да знае, че сте пълнолетни, но в онлайн пространството единственият начин да започнете да се забавлявате, е чрез предоставянето на някакъв документ за самоличност. Изискването е на Държавната комисия по хазарта, която отдавна е наложила този закон.
Не си мислете, че това е изискване само на нашето законодателство, всеки един букмейкър, без значение дали говорим за тези в България или чужбина, изискват точно това. Впрочем в последно време ще откриете, че и YouTube искат потвърждаване на възрастта, когато решите да гледате по-чувствително съдържание. Това са начините и изискванията и няма как да се избегнат.
Въпросът обаче е дали наистина е безопасно да направите подобно потвърждение. Какво се случва с данните ви, след като ги изпратите? Първо ще се разгледат от екипа от другата страна, за да се потвърди, че това, което сте написали в профила си, отговаря на вашата самоличност. След това информацията се запазва в защитен сървър и ако си мислете, че е лесен за пробиване, помислете отново.
В последните години забелязахме няколко краха на големи технологични компании като Facebook и Apple. Докато за тях съхранението на лични данни е слабост, букмейкърите разполагат с някои от най-добрите професионалисти в тази сфера. Те са повече от подготвени за всякакви опити и след като разполагат с лиценз, той не е даден случайно и също така, защитава всички регистрирани потребители.
Същият документ посочва, че брандът няма право да предоставя информацията на трети лица, да я продава или да прави нещо с нея, което е извън целите на операция. Какво означава това? Ще открием, че когато получим персонална оферта и промоция, тя обикновено е съставена от екип, който се интересува кои са нашите любими игри и колко време прекарваме с тях.
На база тази информация се подготвя и самия бонус, но нищо повече от това.
Единствените институции, които могат да ги поискат, са представителите на НАП и ДАНС, но при желание и търсене от всеки друг, отказът е гарантиран. Следователно можем да кажем, че защитата на личните данни е повече от висока, впрочем ако трябва да бъдем честни, тук те са най-защитени на фона на всички други развлекателни платформи, които ще откриете в мрежата.