БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


"Подарък" от 1 млн.лв. получи ж.п. в Деня на железничаря

0 5385 13.04.2010
"Подарък" от 1 млн.лв. получи ж.п. в Деня на железничаря

1,1 млн.лв. са получили българските железници за подобряване условията на труд в железопътния сектор през 2009 година. Това обяви днес изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов на пресконференция по повод Деня на железопътния работник.



Пенчо Попов и Милчо Ламбрев, директори на БДЖ и НКЖИ, приеха препоръките, изготвени от европейските социални партньори от железопътния транспорт – Общност на европейските железници и Европейска федерация на транспортните работници. Те включват пакет от мерки за подобряване на конкурентноспособността на работниците от железопътния сектор, препоръки за по-добро представителство и интеграция на жените в железопътния сектор, както и пакет от мерки за преодоляване на чувството за несигурност в обществения транспорт.

„В България нищо не е направено в това отношение. Наскоро внесохме допълнение в отрасловия колективен трудов договор – защита от дискриминация и насилие на работното място”, посочи Екатерина Йорданова председател на Съюза на транспортните работници.

Днес се отбелязва Международен ден на железопътния работник. На пресконференцията Екатерина Йорданова, председател на Синдиката на транспортните работници, обяви, че започват кампания „За по-добра железопътна системи и достойни работни места”.

„Днес Съюзът на транспортните синдикати в България като основен член на Европейската транспортна федерация, поставя началото на кампанията”, посочи Йорданова. В цялата страна на всички гари влакове има разлепени плакати. Кампанията се организира с подкрепата на Международна федерация на транспортните работници.

По думите й железницата гарантира екологична устойчивост. „Пътниците и железниците желаят железница, която да е достъпна и удобна за всички”, посочи Йорданова. Според нея са необходими инвестиции в инфраструктурата и подвижния състав.

Синдикатът на транспортните работници се противопостави на европейската политика на либерализация, отварянето на пазара и фрагментацията на железницата има негативно въздействие върху работниците. „До днес ЕК не постигна успех в опитите си да докаже, че либерализацията, отварянето на пазара и фрагментирането на сектора ще окаже положително въздействие”, заяви Йорданова.

„Ние се опасяваме от по-нататъшно разделяне и раздробяване на сектора и евентуална приватизация”, посочи Йорданова. „В полза на железниците е необходимо провеждането на национална политика. Това включва инвестиции в поддръжка, инвестиции в подвижния състав, национален план за развитие на товарните железопътни превози.

Осигуряване на развитието на трансевропейските транспортни мрежи. Осигуряване на силна позиция на общественото обслужване”, посочи Йорданова.

От Синдиката на транспортните работници се противопоставиха на приватизацията на различни видове услуги.

Днес се провеждат заседания на повече от 50 комитета, на които ще се дискутират условията на труд в железниците и съществуващите проблеми на работещите в този сектор.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама