Прясно ремонтираният участък от АМ “Тракия” - гордост за Борисов и неговото управление, се оказа дефектен. В това, уви, няма изненада - старият девиз на ГЕРБ “Работа, работа, работа” бе редовно придружен от липса на каквото и да било качество на изпълнението от страна на “наши фирми”, евтини материали, но пък прибрани пари. И примерите за това не са никак малко - гафа с ремонта на Графа, скандалите около “Автомагистрали”, свлачища…
Според последното становище на експерти от неправителствената организация Европейски център за транспортни политики новоремонтираният участък от АМ “Тракия” между Чирпан и Стара Загора не отговаря на изискванията. Той бе пуснат в експлоатация едва преди няколко дни - на 16 юли. Според ЕЦТП пътната маркировка не отговаря и на най-минималните изисквания за светлоотразителност.
При изследване с рефлектометър се установи, че за нощна видимост коефициентът RL е 262 миликандела при изискване от минимум 300 миникандела. Установено е още, че разделителните линии между платната са изпълнени с шумна маркировка, въпреки че в Наредба №2 за сигнализиране на пътища, чл. 20А изрично се посочва, че само крайните линии могат да бъдат изпълнени с такава.
На някои места износващото покритие е с дебелина около 1 см при минимално изискване между 4 и 6 см.
Негодната маркировка между 160 км и Чирпан и тази между пуснатия в петък участък между Чирпан и Стара Загора е изпълнена от една и съща машина, посочват от ЕЦТП.