ШОК! ЕКСЛУЗИВНО! БОМБА! Голямо състезание по медиите, не знам как не се задъхват от толкова изтъкване, хвалене, напомпване, позиране! Ако имаше Олимпиада по самохвалство сектор здравеопазване щеше да е след „Оскарите“ , „лекарите, на които вярваме“, „лекар на годината“, „човек на човечеството“ не знам още колко и какво може да се роди като награда, приз, признание?! Какво да им дадем, за да мирясат и да не харчат парите за глупости?
Защо никой не смее да осветли колко пари плащат определени болници на определени медии, за да виждаме техни лица по корици, в PR публикации, в бездушни интервюта, за да ни натрапват низкото си его и високо самочуствие?
Винаги ме в възмущавал фактът, че болницата неясно с каква цел има PR, а няма риск мениджър, например? Някой знае ли колко PR -а има БЛС, както и колко им плащат? Какво образование имат тези „назначени“ лица, от къде са черпили опит, кой как ги е рекрутирал, на какъв принцип?!
Плащат ли болници „абонамент“ към определени медийни групи в размер на 30-40К на месец? Ако- да, защо?
Плащат ли шефовете на някои болници евтини автомобили на лизинг, които се карат от „журналистки“, PR „експерти“ и „пациентски застъпници“? Само да вметна, че Законът не позволява лечебните заведения и медиците да се рекламират, но пък допуска да ни „информират“, за „уникални операции“, които в Света са рутина, без особени уникалности, освен тщестлавието на оператора при нас…
Плащат ли болници „такса спокойствие“ към определени „пациентски организации“, които да „посредничат“ за добрия имидж/ рейтинг на болницата, които да публикуват “позитивни новини” и да “насърчават” пациенти към определена болница?!
Ама проверявайте ги тези неща…Физиката е хубава наука, няма празно и има закони!
Адв. Мария Петрова, експерт по медицинско право