БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Нарушения за 200 000 лева при магистрала „Люлин”

1 5041 20.04.2010
Нарушения за 200 000 лева при магистрала „Люлин”

24 акта на стойност 200 000 лева са констатирали проверяващите по трудовото законодателство при строежа на магистрала „Люлин”.


За периода от 2008-2010г. са направени 26 проверки от „Главна инспекция по труда”, каза изпълнителният директор Румяна Михайлова. Според нея са констатирани около 200 нарушения на изпълнителната фирма „Мапа Дженгиз”, като в тези проверки не се включват подизпълнителите на обекта, които са около 25.

Изпълнителната агенция предвижда административно-наказателна отговорност от строителя, възложителя и строителния надзор на автомагистрала “Люлин” за всички установени нарушения, категорична е г-жа Михайлова. Според закона глобите за работодател са между 10 000 и 15 000 лева, а за длъжностно лице - между 2500 и 10 000 лева.

Михайлова е категорична, че изграждането на магистралата трябва да е съобразено с всички изисквания за безопасност и трябва да се пресекат нарушенията, въпреки че има крайни срокове за изпълнението. Проверката на инспекцията е установила, че четирима от участниците в изливането на бетон на магистрала “Люлин” във вечерта на инцидента, при който загинаха трима работници, не е следвало да бъдат на работа.

За тях не е установено извършването на задължителен ежедневен инструктаж за безопасност на труда, посочва Михайлова. По думите й не е осигурен и безопасен начин за качване и слизане на работниците на височина. Изливането на бетона е ставало на тъмно и съществуващите два прожектора не са били достатъчни, са установили трудовите инспектори.

По разпореждане на министъра на труда и социалната политика Тотю Младенов на магистралата се извършват проверки всеки месец, заяви Михайлова.

В отговор на въпрос експертите на инспекцията казаха, че съотношението между български и турски работници от 1300 към 200 е спазено. По ведомост заплатите на работниците са изравнени, отбелязаха от ГИТ.

Няма да има магистрала „Люлин” през декември, съобщи Румен Йовчев, председател на Браншова камара “Пътища” пред PRO.BG тази сутрин.

Според него графикът е бил нищо повече от PR-акция, защото под него не е имало подпис на фирмата изпълнител.

Един от вариантите, които министерството обсъждало сега е 70% от работата по магистралата да бъде възложена на български фирми. Според председателя на камара “Пътища”, обаче така турската фирма ще се превърне просто в предприемач, който ще спечели добри пари за кратко време.

До две правителства от камара „Пътища” са подавали сигнали за некачествена работа и неспазване на правилата за безопасност при стоежа на магистрала „Люлин”. Мерки не били взети.

„Там има 7 километра канавки, които са изпълнени некачествено и трябва да се подновят”, даде пример Румен Йовчев. Преди време пък скеле потънало с цели 15 сантиметра. Хидроизолацията на някой съоръжения също била некачествена.
Според инженер Йовчев у нас трябва да се прекрати практиката търговете да се печелят от фирмите, които дават най-ниска цена, а да печелят тези с „реална оферта”.

Frognews.bg припомня, че изграждането на магистралата започна на 31 януари 2007 г. По последна информация трасето трябваше да бъде завършено на 21 декември 2010 г.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама