НОВИНИ


Комитова: Ако имахме финансов ресурс, щяхме да решим веднага проблема с „Автомагистрали – Черно море“

6 3932 01.09.2021
Комитова: Ако имахме финансов ресурс, щяхме да решим веднага проблема с „Автомагистрали – Черно море“
Виолета Комитова БГНЕС

Срещала съм се няколко пъти с ръководството на „Автомагистрали – Черно море“ АД, има много въпроси за уточняване и решаване, имаме и да плащаме. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова, която днес отиде и разговаря с протестиращите служители от „Автомагистрали – Черно море“. Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на регионалното развитие и благоустройството.


Тя благодари за свършената работа по отсечката на АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора и поздрави всички, работили по нея. „Полагаме много усилия, за да се издължим на фирмата“, увери регионалният министър. Компанията е сключила договор за строително-монтажни работи с „Автомагистрали“ ЕАД за 65 млн. лв., но държавното дружество е разполагало само с 59 млн. лв.

 

То е сключило договори, подобни на този с „Автомагистрали – Черно море“, на стойност 368 млн. лв. „Това е проблем, на който се натъкнахме в държавното дружество и АПИ. Той не е свързан с Вашата компания, а е част от лошото управление на предишното ръководоство“, подчерта арх. Комитова пред протестиращите представители на фирмата. „Дали са Ви работа, но не са имали финансова обезпеченост“.

По думите й в края на 2021 г. в бюджета може да няма възможност за излишъци и непредвидени разходи. Тя припомни, че на „Автомагистрали – Черно море“ преди повече от месец са изплатени 10 млн. лв. „Идеята беше парите, необходими за заплати и осигуровки, да се подсигурят в продължение на няколко месеца. Нямаме финансов ресурс и търсим други възможности“, каза тя.

 

Регионалният министър напомни, че всички фирми, които се намират в положението на „Автомагистрали – Черно море“, днес са поканени на среща в Министерство на финансите за дългосрочно решаване на проблема.

 

„Аз съм последният човек, който би искал да не Ви плати и ако имахме финансов ресурс, щяхме да приключим въпроса за пет минути. Извинявам се на цялата компания, на всички работили“, каза още тя пред протестиращите.

Министър Комитова отправи и упрек към ръководството на фирмата, което е рискувало да работи по договор, по който няма обезпеченост. „Не сте виновни Вие, нито за направеното в държавната „Автомагистрали“, нито за направеното от Вашето ръководство“, посочи тя.

 

„В бюджета на АПИ за 2021 г. има 382 млн. лв. за ремонт и поддръжка на пътища. Намерихме всичко похарчено до края на месец април“, припомни Комитова. Още над милиард лева, които ги няма, са договорени. Четири години на АПИ за текущ ремонт и поддръжка се дават по около 400 млн. лв., а накрая се плащат 2 млрд. лв.

Искаме да подобрим финансирането за 2021 година. А именно - 1,5 млрд. лв. са необходими и ние се борим в бюджета на АПИ за 2022 година те да бъдат заложени, уточни арх. Комитова.

 

„Намерихме едни 90 млн. лв., които са били целево отпуснати от Министерство на финансите за 2020 г. за АМ „Тракия“, които обаче не са отишли за работения от „Автомагистрали – Черно море“ обект. Заварихме продънен бюджета на АПИ и „Автомагистрали“ ЕАД, в пъти надписана сметка, а парите похарчени“, изрично отбеляза пред протестиращите арх. Комитова.

 

Регионалният министър коментира още, че не участва в политически предизборни кампании и допълни: „Ако това не е атака към мен, трябваше да намерите Беличев – бившият шеф на „Автомагистрали“, с когото сте подписали договора. Пътищата са на всички български граждани, не са на нито една партия и на нито една фирма“, изтъкна тя.

 

Пред журналисти архитект Комитова акцентира, че средствата, които се търсят тази година, е трябвало да бъдат заложени, когато се е правил бюджета за 2021 г. „Не мога да поема срокове за 1,5 млрд. лв., които ги няма в бюджета. Трябвало е да ги има в бюджета миналата година, а той е правен през септември, октомври и ноември.“ Тя припомни, че не одобрява практиката с извършването на плащания чрез министерски постановления в края на годината, когато не се знае дали ще има излишъци, защото възниква въпросът защо изобщо правим бюджет.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама