НОВИНИ


Министър Денков: Случаите на COVID в училищата нарастват плавно – не е тревожно

4 2924 21.09.2021
Министър Денков: Случаите на COVID в училищата нарастват плавно – не е тревожно
Проф. Николай Денков БГНЕС

В момента има плавно нарастване на случаите, което не е тревожно, но ако има рязко нарастване на случаите, трябва да реагираме максимално бързо. Това каза на брифинг министърът на образованието проф. Николай Денков.


Той изброи три приоритета на МОН през следващите три месеца:

 

„Първо - продължаване на учебната година с максимално присъствено обучение и контрол на ситуацията от гледна точка на епидемичната обстановка. В момента има плавно нарастване на случаите, което не е тревожно, каза министърът. Но ако има рязко нарастване на случаите, трябва да реагираме максимално бързо“, поясни министърът и уточни, че при проблеми основно ще се затварят паралелки и випуски.

 

„Последните данни са от 20 септември - 0.71% карантинирани учители и 0.44% карантинирани ученици. Най-много карантинирани са във Велико Търново. 32% от учителите са ваксинирани, малко над 2% има ваксинирани ученици. Докато не се стигне до 70% ваксиниране в национален мащаб, ще продължаваме да имаме проблеми“, отчете той.

 

Проф. Денков за пореден път призова да се спазват мерките. По думите му според математическите модели и думите на епидемиолозите най-трудно ще бъде в средата на октомври и Министерството на образованието се подготвя за този момент.

 

От думите му стана ясно, че вторият приоритет на министерството е подготовката на документите, свързани с кандидатстването по европейските проекти и програми. Третият приоритет е подготовката на бюджета за следващата година и на актуализираната три годишна бюджетна рамка.

 

Проф. Николай Денков поясни, че след Националното външно оценяване и матурите тази година е направен детайлен анализ за ефекта от обучението в електронна среда върху резултатите. Очерта се, че там където има рискови зони, рискът за по-лоши резултати се увеличава.

 

Променени са насоките за обучение в електронна среда, така че да се осигури максимално присъствено обучение с минимален риск за ученици и учители. Това изисква интегриране на системите на МОН с тази на МЗ. Променен е и начинът на стартиране на механизма на приобщаване на децата.

 

Във висшето образование за първи път се приема Национална карта за висшето образование, която дава информация по региони и професионални направления. Както са предложени промени в Закона за висшето образование за съвместното обучение на висшите училища и проектни докторанти.

 

Проф. Денков представи и нови попълнения в екипа на министерството. Освободена е проф. Нели Косева, с която уговорката е била за 3 месеца и тя трябва да се върне в БАН. Зам.-министър ще бъде Ваня Стойнова.

 
 

 

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама