Престъпна безотговорност години назад във времето. Отново сме в ситуация за определени дни ние да правим нещо, което с години не е свършено. Ще проверя кой е спал по веригата и не си е свършил работата и ще бъда абсолютно безкомпромисен. Лично аз поемам случая. Ще има и уволнения. Така министърът на транспорта Христо Алексиев коментира действията по акцията по изтеглянето на заседналия край Камен бряг кораб „Вера Су“ до момента.
Той обясни, че в закона е ясно записано, че държавата трябва да има отговорност и ресурсна обезпеченост при такива случаи.
„Забелязваме нерегламентирани контакти и действия от страна на администрацията и затова ще потърсим отговорност“, добави Алексиев.
Министърът допълни, че очаква на място да пристигне директорът на „Морска администрация“.
„Учудващо за мен, „Морска администрация“ е дала прекалено много време на корабособственика да реагира, затова с моя мобилизирахме всички налични ресурси не само в държавата, но и в частните компании. Никой нищо не е свършил години назад и сега ние като екшън герои трябва да решаваме тази ситуация и ще я решим“, категоричен е Христо Алексиев.
Той обясни, че е говорил лично с най-добрата фирма в света „Салвиш“ за спасяване на кораби, която е спасявала „Курск“. „В момента се подготвя план за спасяване на кораба, тоест наложи се с лични контакти да реагираме“, каза още министърът.
„Току що проведох разговор с Военноморските сили - има едни 4-тонни котви, които могат да укрепят кораба за да не разбие от силните вълни. Притеснявам се и за екипажа, сега ще коментираме дали е безопасно те да останат на кораба“, допълни Алексиев.
По-рано тази сутрин започнаха опитите по изтеглянето на кораба. Към обяд два катера от Варненското пристанище опитаха да издърпат кораба на заден ход. Беше изтеглен и специалният кран, който прехвърли азотните торове от кораба на специална баржа.
Повреда в една от машините спря операцията по прехвърляне на торовете. Появи се видео в социалните мрежи, на което се вижда как греблото, което пренася азотната тор, буквално я изсипва в морето.
На специалната баржа бяха натоварени около 200 тона азотни торове. Баржата се отправи към пристанище Варна в изключително лоши метеорологични условия. Когато достигнат, азотните торове ще бъдат задържани, докато турският корабособственик не плати сумата, която държавата е похарчила, за да спаси кораба му.
От „Вера Су“ са извадени също около 8000 литра гориво и отпадни води.