Подводен оглед ще бъде направен на заседналия край Яйлата кораб. Близо 2 часа продължава източването на горивото на плавателния съд, а от Министерството на околната среда и водите съобщават, че при взетите от водата проби не са открити отклонения от нормите. Такива ще се взимат на всеки час.
От спешно сформирания Кризисен щаб съобщиха пред медиите, че предстои и опит да се запуши пробойната на кораба.
14 дни продължава сагата със заседналия кораб “Вера Су”, който заседна в района на Камен бряг на 20 септември. Четири дни институциите не предприеха действия.
На борда на кораба се превозват тонове азотна тор. Няколко дни по-късно от “Басейнова дирекция” съобщиха, че в морето има следи от нитритен азот. В края на миналата седмица еколози обявиха, че има опасност от замърсяване и Черно море е изправено пред екологична катастрофа. Операция започна в понеделник.
По план първа стъпка бе част от товара на кораба да бъде преместен, за да може плавателният съд да бъде изтеглен. На място бяха пратени кран и баржа. Баржата заседна, а машината, която трябваше да опакова азотния тор, се развали. Така се появи идеята и щипките на крана да пренасят товара на кораба, а кадри в социалните мрежи показаха, че по този начин торовете се изсипват директно в морето. На 28 септември операцията бе спряна, а от Министерството на околната среда и водите заявиха, че не са разрешавали подобни способи на разтоварване. Шефът на “Морска администрация” бе уволнен малко по-късно.
Община Каварна обяви бедствено положение преди няколко дни, а служебният министър на транспорта обяви, че плавателният съд е започнал да потъва, след като стана ясно, че трюмовете му се пълнят с вода.
На борда на кораба все още е и екипажът, който отказва да бъде евакуиран. По информация на щаба екипажът е добре и има храна.