НОВИНИ


Подгониха мобилните оператори за немърливо обслужване

3 4833 26.04.2010
Подгониха мобилните оператори за немърливо обслужване

Поради големия брой жалби на граждани и юридически лица по повод на преносимостта на мобилни и фиксирани номера, постъпили в Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/, регулаторът организира среща с трите телекома - “Мобилтел” ЕАД, “Космо България Мобайл” ЕАД, “БТК” АД и алтернативните оператори, съобщиха от КРС.



През първите месеци на 2010 година се наблюдава значително нарастване на броя на жалбите от крайни потребители във връзка с осъществяването на преносимост на номерата. Докато за второто шестмесечие на 2009 г. общият брой жалби е 117, само за периода 1 януари 2010 - 13 април 2010 г. жалбите са 297, като само за март броят на жалбите е по-голям от този за цялата 2009 година. Направеният анализ от КРС на многобройните жалби показва тенденция за умишлено бойкот от страна на телекомите и явно желание да се компрометира процесът на преносимост, се посочва в съобщението.

На срещата от КРС са настояли за незабавното спиране на нелоялните практики, които пречат на процеса на преносимост. В противен случай регулаторът е предупредил, че ще наложи най-тежките, предвидени в закона, санкции на нарушителите. Комисията е изискала и подобряване на комуникацията между телекомите.

Представителите на мобилните оператори са заявили своето желание да работят за преодоляване на проблемите, свързани с осъществяването на преносимостта на номерата. С оглед на улесняването на процеса на преносимост и предвид на приетите от КРС актове, на 10 май операторите трябва подпишат процедурите за преминаване към преносимост на “едно гише”, което ще доведе до бързото и коректно обслужване на гражданите.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама