Трима души от екипажа на заседналия край Камен бряг кораб “Вера Су” са поискали да напуснат плавателния съд. Това се случва след вчерашните опити на разследващите да убедят екипажа да слезе на брега. Те обаче могат да напуснат при условие, че собственикът изпрати трима други, които да заемат местата им на борда. Дали това ще стане не е ясно.
17 ден продължава сагата с плаващия под панамския флаг кораб, който заседна край местността Яйлата. Всичко започна на 20 септември, в продължение на четири дни нямаше никаква институционална реакция. Междувременно екоактивисти алармираха за потенциална екологична катастрофа. Причината - на борда на кораба се превозват азотни торове. На 24 септември Басейнова дирекция потвърди, че има следи от нитритен азот във водите на Черно море. Два дни по-късно транспортният министър разпореди незабавна операция.
Тя обаче претърпя провал. Акцията започна в понеделник (27 септември), когато към заседналия в скалите край Яйлата кораб бяха пратени кран и баржа. Баржата обаче заседна, а машината, която трябваше да опакова азотните торове, се развали. Това наложи вземане на друго решение - товарът да се прехвърли с щипките на крана. Кадри в социалните мрежи обаче показаха, че азотните торове се изсипват във водите на Черно море. Ден по-късно обявиха прекратяване на операцията, а Министерството на околната среда и водите категорично посочи, че не е разрешавало подобни способи. Шефът на “Морска администрация” бе уволнен.
Наложи се българските власти да потърсят чуждестранна помощ. Извършено бе укрепване на кораба, което да го предпази от обръщане заради лошото време, а междувременно стана ясно, че “Вера Су” потъва. Екипажът обаче отказа да напусне борда.
Създаден бе и временен кризисен щаб, който започна източване на гориво. Вече са източени 23 кубически метра горива и смазочни материали, увериха от транспортното министерство.
От Апелативната прокуратура във Варна уточниха, че хората на борда трябва да бъдат разпитани от съдия.
На място вече са трите баржи, изпратени от Европейската агенция за морска безопасност, които да помогнат при разтоварването на кораба.