АРТ ДЖУНГЛА


Парите или живота: Почитатели звънят на номерa от визитката на Squid Game

0 5499 07.10.2021
Парите или живота: Почитатели звънят на номерa от визитката на Squid Game
Twitter

Южнокорейската антиутопична драма на Netflix Squid Game (Игра на калмари) завладя бурно света от премиерата си на 17 септември тази година. Няколко дни след излъчването, той се нарежда на първо място в САЩ и е на път да се превърне в най-гледаното предаване на стрийминг услугата за всички времена.


В една от първоначалните сцени на мегахита очарователен непознат подава визитка на главен герой. Тя съдържа осем цифрен телефонен номер. Тези, които се обаждат, несъзнателно са поканени на състезание за живот или смърт, където победителят жъне огромна финансова награда.


"Кой си ти?" - пита героят Сонг Ги Хун


Това е въпрос, а и оферта, която примамва феновете на Squid Game по целия свят. В реалния живот те масово набират номера - от Южна Корея до Южна Америка, търсейки връзка с антиутопична драма, която неочаквано се превърна в номер едно на Netflix в повече от 90 страни.


Но телефонен номер, даже грешно набран, принадлежащ на истински южнокорейци, добавя нетърсен ужас или поне изключително неудобство от едно шоу, вече препълнено с подобни чувства.

 

Хана Ким, 26-годишна служителка в Сеул, никога не е смятала, че ужасът от предаването, ще се пренесе и в личния ѝ живот. Тя препоръчва драмата на всички свои приятели, но не забелязва, че номерът, изписан на визитката, се различава само с две цифри от нейния

 

След като местните медии миналия месец започнаха да съобщават, че номерът от сериала е свързан с истински, г -жа Ким забелязва, че все по-често започва да получава текстови съобщения и обаждания, дори и от Колумбия. Повечето хора затварят телефона веднага. Други я питат: „Това ли е “Squid Game”?


Тя каза, че е попитала Netflix и южнокорейската продуцентска компания Siren Pictures как ще се справят с шегите и са ѝ казали, че няма да предоставят финансови компенсации на “хора като нея”. И двете компании отказаха да коментират.


„Това ме ядосва, защото се забавлявах толкова много, докато гледах сериала.” каза Ким.


Говорител на Netflix заяви, че компанията работи със Siren Pictures за редактиране на сцените с телефонния номер. От сряда телефонният номер все още се появява в шоуто - и в първите секунди на официалния трейлър на „Squid Game“, събрал повече от 21 милиона гледания в YouTube.


Южна Корея ограничава начина, по който филмите могат да използват телефонни номера, но не и телевизионни предавания. Корейският филмов съвет, орган, свързан с правителството, който издава предварително одобрени, фиктивни цифри, съобщава, че на практика местните телевизионни продукции обикновено замъгляват броя или измислят фалшиви, добавя съветът.


Squid Game е на път да бъде най-гледаното предаване на Netflix някога. Южнокорейската драма подчертава различията между социалните клси, разказвайки чрез кърваво и мистериозно състезание за оцеляване, където стотици задлъжнели възрастни играят традиционни детски игри с надеждата, че ще спечелят около 40 милиона долара.

 

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама