„Вина със сигурност носят 2 човека, срещу които има обвинение. Според досега събраните доказателства става въпрос за заспиване на вахтения в рамките на 15-20 минути, което е довело до засядането на кораба. Преди брега е трябвало корабът да завие наляво, но е продължил направо.” Това обяви Иво Ангелов от Националната следствена служба.
Представители на Следствената служба и на „Автомобилна администрация“ ще се качат този следобед на плавателния съд. Те ще търсят и документи, които капитанът не е взел със себе си, записи от камери от които да разберат какво точно се е случило.
Има съмнения, че на плавателния съд има и друг товар, различен от азотен тор, каза още следователят. При инспекцията ще се изяснява и дали екипажът не е симулирал техническа повреда. С проверяващите ще има и техник.
Следствената служба ще вземе и собствени проби от водата около кораба, за да установи дали има замърсяване.