Няма да допуснем цената на билета да се увеличи, каза заместник-председателят на групата на ”БСП за България” в СОС.
Повишаването на цената на електрическата енергия и природния газ, както и ковид-кризата, тежко удари столичния градски транспорт. Това каза заместник-председателят на групата на "БСП за България" в СОС Милка Христова в интервю за БСТВ.
Тя съобщи, че пътникопотокът и приходите на тези дружества са намалели с над 40%. „Затова настояваме да има компенсации от държавата и за столичния градски транспорт. През тази и миналата година бюджетът на Столична беше актуализиран и се заделиха допълнително около 40 млн. лева, с които се субсидираха тези загуби, но това не е достатъчно”, обясни тя.
Според Христова трябва да се търсят и други възможност, за да се намалят загубите и да се подобри финансовото състояние на тези дружества. "Не е тайна, че структурата на градския транспорт е раздута, че Центърът за градска мобилност дублира функции, хора и длъжности на останалите три общински транспортни оператора – метрото, електро и автотранспорта. Има и много сключени неизгодни договори, изтичане на средства, недобра организация на автобусните линии, липса на навеси по спирките, големи интервали между курсовете, контролът по редовността на пътниците също не е добър", заяви заместник-председателят на СОС.
"Столична община и ръководството й, в лицето на ГЕРБ, се опитват да решат проблема по един недопустим начин – чрез приходите от паркиране в "синя" и "зелена" зона. Преди 10 години приходите от тази дейност бяха около 7 млн. лева. В момента те са около 50 млн. лева. В Закона за движение по пътищата е предвидено, че таксите от паркиране трябва да се използват за изграждането на тротоари и паркинги. В София това не се случва. Тези средства отиват в огромната черна дупка, наречена градски транспорт и най-вече в ЦГМ. Тротоарите са разбити, улиците са пълни с паркирани автомобили, паркинги няма и проблемът става все по-тежък", коментира Христова.
По думите й за решаването на този проблем трябват комплексни решения. "Едно от тях е ускорено изграждане на паркинги. Най-важното е градският транспорт да бъде редовен, удобен, евтин и достъпен, за да бъде алтернатива на придвижването с лични МПС. За съжаление тези качества все още не са характерни за него и докато това е така броят на личните автомобили ще се увеличава, тротоарите ще са разбити и целия град ще се превръща в една огромна синьо-зелена зона за паркиране", каза тя.
Тя беше категорична, че групата общински съветници от БСП няма да допуснат да се увеличи цената на билета за градския транспорт. "Ако цената на парното на софиянци зависи от КЕВР, то цената на билета е в компетенциите и правомощията на Столичния общински съвет. Ние ще направим всичко възможно тази цена да не бъде увеличена. Тя е достатъчно висока. Ще настояваме за ускорено въвеждане на „тикет” системата и за въвеждането на билет за един час, който ще даде възможност на хората да се прекачват на няколко вида транспорт в рамките на този час", заяви Милка Христова.