Водещи медицински експерти настояват за незабавно разследване на “подпрагова” реклама на цигари върху болидите на “Ферари”, които се състезават във Формула 1.
Според тях баркода изобразен на болидите, оцветен в червено, бяло и черно цели да напомни на зрителите за цигарите “Марлборо”. Според европейското законодателство тютюнопроизводителите нямат право да спонсорират спортни състезания. Според еврокомисаря по здравеопазването подходът на “Марлборо” атакува подсъзнанието на зрителите.
Връзката между Формула 1 и производителите на цигари датира от 1972 г., когато "Марлборо" става спонсор на отбора BRM.
Преди да влезе в сила забраната Филип Морис интернешънъл, производител на цигарите "Марлборо", е плащал на "Ферари" между 100 и 130 млн. долара на сезона според списанието F1 Racing.