ИНТЕРВЮ


Младите будители пред Фрог: Влязох в класната стая като на шега, намерих се в стихията си и там останах

4 14218 01.11.2021
Младите будители пред Фрог: Влязох в класната стая като на шега, намерих се в стихията си и там останах
Христо Тодоров Личен архив

Ако си съвестен учител, няма начин да не си и будител – това са думи на 24-годишния Христо Тодоров, който от миналата година преподава математика в СПГЕ „Джон Атанасов“. В свободното си време чете поезия, запален планинар е. Христо е почитател на добре приготвената храна, а ако опитате от ястията му, вероятно ще си оближете пръстите. Чувства ли се като съвременен будител? Колко е трудно да си млад учител?


Ето какво каза Христо Тодоров пред Фрог Нюз:

 

Колко трудно е да си учител едва на 24 години? Защо избрахте тази професия?

 

Не веднъж ученик ме е питал защо съм избрал да се занимавам с учителство. За тях това ражда нови гледни точки. Как така млад човек ще избере тази уж отбягвана професия? Как така не съм доктор, програмист, адвокат и т.н. Да не би човек да може да се занимава с каквото му харесва и пак да му е добре?

 

Учителската професия е начин за себеизразяване както е перото за писателя и боите за художника. Изисква се определен начин на мислене и възприемане на хората и света. Затова, оказва се, учителската професия избира учителя, а не обратното.

Така стана и при мен. Влязох в класната стая като на шега, намерих се в стихията си и там си останах.

 

Казват, че учителите са будителите на 21 век? Вие съгласен ли сте с това?

 

Да, ако си съвестен учител, няма начин да не си и будител. Ако си будител, може и да не си учител. Условието е да оставиш силен личен пример.

 

Трудно ли е да вдъхновяваш и подтикваш днешните младежи към нови знания?

 

Трудно е, защото това зависи от няколко фактора и учителят е само един от тях. Ученикът трябва да позволи да бъде научен, без негово съгласие е невъзможно. Най-голямата трудност, с която се сблъсквам като учител, е това да намеря общ език със стотици отделни личности всеки ден.

 

В днешно време будителите ли са повече или хората, които се нуждаят от събуждане?

 

Ще отговоря с въпрос – Кой се нуждае от събуждане? Кой определя какво означава да си буден? Според мен самите будители не биха имали единно мнение.

 

На днешни празник какво бихте казали на съвременните будители?

 

На сила хубост не става и чужд акъл в чужда глава не влиза. Човек ще повярва само в нещата, които сам е проумял. Колкото искаш го върти и сучи, ученикът ще научи само това, което той мисли, че е ценно. Будителят внушава кое е ценно и го прави единствено с личен пример.

 

А на днешните младежи?

 

Аз съм учител по математика и ще се изразя като такъв. На днешните младежи е дадена следната задача – да открият себе си. Да изградят представа за бъдещето и как се виждат те в него. Да разберат какво ги влече и с какво искат да се занимават. След като преценят, че са я решили, идва втората задача. В нея трябва с всички сили да се опитат да докажат, че решението на първата е грешно. Ще се справят само с една от двете, но дори и грешното решение на другата ще ги придвижи по правия път.

 

Въпросите зададе Веселка Иванова


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама