НОВИНИ


Строителната камара днес остана няма за схемите с АМ “Хемус”

19 14123 05.11.2021
Строителната камара днес остана няма за схемите с АМ “Хемус”
БГНЕС

Българската строителна камара остана няма за скандалните разкрития за схемите, въртяни около строителството на АМ “Хемус”. Пътищарите подготвяли и пореден протест с тежка строителна техника в центъра на София, загатна МВР шефът Бойко Рашков, но от КСБ упорито мълчат.


“Не мога да кажа дали днес ще успеем да отговорим на въпросите Ви” 

 

Милиони в кеш са изтекли в чанти и чували, вместо по предназначение - за строителството на АМ “Хемус”. Става дума за над 70% от сумата, преведена за изграждането на Лот 5 от аутобана. Това стана ясно от думите на властите в страната, които оповестиха подробности около разследването за откраднатите милиони около инфраструктурния обект. В схемата участват търговски дружества, държавната “Автомагистрали” и фиктивни фирми, регистрирани на името на малограмотни или криминално проявени лица и то броени дни преди да се извършват паричните преводи. Целта била да се прекъсне връзката между търговското дружество, държавната "Автомагистрали" и крайния изпълнител. Освен това преди няколко дни Бойко Рашков заговори и за банка, през която пари за АМ "Хемус" са били изпращани в чужбина.

 

Рашков дори загатна, че съвсем наскоро се подготвя и протест с масивна пътна техника, който отново да блокира центъра на София. 

 

Логично бе в такъв момент да се потърси пътния бранш. Изтичането на толкова много пари под носа на институциите или говори за некомпетентност, или говори за нехайство. Във всеки случай, ако изнесеното от МВР е вярно, става дума за много затворени очи. 

Екипът ни потърси позицията на Камарата на строителите в България. КСБ поддържа единствения в страната Централен професионален регистър на строителя и информацията в него се актуализира всяка година. Без да са вписани в него, фирмите нямат право да извършват дейност. Така се гарантира, че по строителните площадки работят само легитимни представители на бранша, с необходимата квалификация и професионална отговорност.

 

Казано с други думи - КСБ би трябвало да знае дали тези фирми, въвлечени в изграждането на АМ “Хемус” са най-малкото легитимни. 

 

Затова й екипът ни побърза да потърси Камарата на строителите в България. Секретариатът ни прехвърли към пиар, а той заяви, че не може да ни свърже нито с председателя на КСБ Илиян Терзиев, нито с изпълнителния директор Валентин Николов. Вместо това поискаха въпроси, на които обаче не обещаха да отговорят нито днес, нито утре.

 

Стои въпросът - запознати ли са от КСБ с проблемите около строителството на АМ "Хемус", има ли наблюдения по процеса, каква позиция имат от КСБ относно изнесените от МВР данни и вярно ли е все пак, че тежка техника отново се подготвя да спре на жълтите павета в поредния протест на пътищарите. 

 

Джесика Вълчева


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама