Причините за катастрофата на ”Струма” са две. Първата е свързана с липсата на улично, магистрално осветление. Говоря за всички конфликтни места, пътни участъци, говоря за села, говоря за градове, говоря за околовръстното, където е пълен мрак в част от него, така че всеки, който иска и се озове в мрака на околовръстното, му става ясно за какво се поставя осветление.Това каза пътният експерт и проектант инж. Владимир Жиянски по Нова телевизия.
Втората причина е тази същата, която преди три години коментирахме след Своге. Тя е свързана с качеството на строителството, качеството на така наречената еластична ограда, която е изключително вредна, доказано е, че е вредна.
Решаването на казуса с осметлението изисква финанси, но това не е основният въпрос. Основният въпрос е дали има достатъчно електричество и тука вече трябва да разговаряме с енергетиците, които ще кажат, че е наложително изграждането на Белене, атомната електроцентрала бе положителна на 100%. Противниците на тази теза, ще кажат, че изнасяме ток за Африка.
Еластичната ограда е причината за катастрофата в Своге с 20 жертви, каните ме след три години и катастрофа с 45 жертви, причината е същата - еластичната ограда. Между другото коментирахме преди три години, че решението на този казус е така наречените стоманобетонови елементи, наречени ню-джърси. За ваша информация, ще ви кажа, че лицензът за производство на тези елементи е купен от българска фирма. Започнало е производство, лицензът се поддържа в продължение на пет-шест години, пишат се писма в АПИ, АПИ не реагира и не желае да внедри тази система. Искам да разбера обяснението на тези специалисти, защо са спрели един прогресиращ метод, каза още инж. Владимир Жиянски.