Винаги има опасност от стачка, особено в система като железниците, която от години стои на границата на оцеляването. Това заяви Петър Бунев - председател на синдиката на железничарите към КНСБ, в предаването „Денят започва" на БНТ 1.
Той съобщи: „Буди недоумение защо на 4 май, когато трябваше да се финализират преговорите по стабилизиране на БДЖ, се поставиха ултимативни условия". Бунев смята, че конфликтът е възникнал по повод обсъжданата мярка за съкращение на още 1200 служители на БДЖ. По думите му, на 4 май им е било казано, че не се приема предложението на синдикатите за решаването на този въпрос и им било казано, че тези служители ще бъдат съкратени. Предложението на синдикатите е било следното, посочи Бунев: „Всяко едно от 4-те дружества на БДЖ има договори с охранителни фирми и ние предложихме да не се подновяват договорите, а да се направи собствено охранително звено, в което да бъдат назначени поне част от предвидените за съкращение служители в БДЖ. Това ни беше отказано".
На въпрос дали тези служители биха се справили с охраната на железниците, председателят на синдиката на железничарите към КНСБ отговори: „В частните охранителни фирми работят пенсионери и то от железниците, което означава, че хора от железничарите, чието съкращение се предвижда, също ще се справят с тази дейност, още повече, че са в трудоспособна възраст".
Петър Бунев съобщи още: „3500 човека са съкратени вече. При по-нататъшно съкращаване при този обем на работа и тази инфраструктура има опасност за сигурността на движението. БДЖ може да бъде стабилизирано и в момента има програма, която се разработва и която включва заем от банка, но не видяхме с този кредит да се инвестира в БДЖ. Пътят на БДЖ прилича на пътя на Кремиковци".
Бунев посочи още, че има много обекти на БДЖ, които се ползват от транспортна полиция, за които тя дори не плаща наем".
В заключение той увери, че няма да има стачка по време на празниците и хората могат да бъдат спокойни, че ще имат транспорт, за да се върнат по домовете си след празниците.